הכתובת שרוססה על האנדרטה
הכתובת שרוססה על האנדרטהצילום: ללא קרדיט

מידי ערב שבת, כבר 14 שנים, מגיעים משפחות וחברים של חיילי סיירת אגוז יהודה בן יוסף ויואב דורון ז''ל להתפלל סמוך לאנדרטה לזכרם שעל יד היישוב מעלה חבר בהר חברון.

המשפחות שהגיעו היום (שישי) הבחינו כי האנדרטה חוללה ורוסס עליה הכיתוב "חמאס" בשפה הערבית. זו אינה הפעם הראשונה שבה משחיתים ערבים את האנדרטה.

עו"ד ברוך בן יוסף, אביו של יהודה בן יוסף ז"ל, אומר כי "אילו היה מדובר בנערים מהגבעות הכותבים 'תג מחיר', השב"כ, הצבא והמשטרה היו הופכים כל אבן למצוא אותם אבל במקרה שלנו האנדרטה חוללה עשרות פעמים ועידין משטרת מרחב חברון לא עצרה איש.

''כנראה למחבל חמאס יש חסינות מפני מעצר בפעולות גרפיטי וחילול והשחתה ועד היום לא תפסו אף אחד מהמחבלים. אנו קוראים להגיע ביום שני לטקס יום הזיכרון על הגבעה כדי לגלות הזדהות עם הגיבורים יהודה ויואב ודורשים שיקימו צוות חקירה מיוחד לפחות כפי שמקימים כאשר מרססים גרפיטי על מסגד", הוסיף האב.

שריפת האנדרטה בפעם הקודמת
שריפת האנדרטה בפעם הקודמתצילום: באדיבות המשפחה

נציין כי בפעם האחרונה שבה הושחתה האנדרטה, באוקטובר 2016, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "אני מבקש לחזק את בני המשפחות נוכח פשע השנאה המזעזע הזה, שראוי לגינוי לכל הפחות באותה מידה בה מגנים פשעי שנאה שבוצעו על ידי יהודים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ואנו נאתר את הפורעים ונבוא איתם חשבון".

יואב דורון ויהודה בן יוסף נהרגו במרץ 2003 מאש לוחמי מגלן, לאחר שזוהו בטעות כמחבלים. השניים עבדו במקום כמאבטחים, יהודה היה חייל משוחרר ויואב היה בחופשה קצרה מהשירות הצבאי, לקראת כניסתו לקבע. שניהם הוכרו כחללי צה''ל.