אלונה ברקת באליפות הראשונה
אלונה ברקת באליפות הראשונהצילום: פלאש 90

באר שבע לא נרגעת. אם נראה היה שהפועל באר שבע רגילה בחגיגות אליפות אחרי הזכיה בעונה שעברה, באה האליפות בה זכו הערב (מוצאי שבת) אחרי ניצחון 2:1 על מכבי ת"א באצטדיונם הביתי.

הדרומיים שעבורם מדובר בתואר אליפות שני ברציפות ורביעי בתולדות המועדון, חגגו לכל אורך הערב, וקשה היה להם לדבר.

כובש שער הניצחון והאליפות בדקה ה-87, שער שקבע מהפך אחרי שהמכבים מת"א כבור הובילו 0:1 בדקה ה-23 הוא ג'ון אוגו. עבור הקשר הניגרי היה זה שער ראשון העונה בליגת העל, אין סמלי מכך. "אני מודה לאלוהים על השער, מרגיש נהדר לזכות באליפות. אני מתרגש, בשבילי ובשביל האוהדים. אנחנו רוצים להמשיך ולעשות היסטוריה", אמר אוגו. על השאלה איזו מהאליפות מרגשת יותר ענה "שתי האליפויות מתוקות, אליפות זו אליפות".

גם מאור מליקסון, מי שכבש את השער הראשון במשחק שאיזן את התוצאה אמר כי זו עונה מטורפת וכי הוא חסר מילים. בהמשך פירגן מליקסון ליריבה מתל אביב כשאמר "מכבי תל אביב עשתה עונה מדהימה, כל הכבוד לה. אנחנו מבחינתנו רצינו להראות שאנחנו ראויים לאליפות. לא צריך לקחת את מה שעשינו כמובן מאליו. עשינו קמפיין אירופי מצוין ועדיין זכינו באליפות".

מאמן המפסידה מתל אביב ליטו וידיגאל אמר כי את תואר האליפות הפסידו לאורך העונה כולה. "אני הגעתי רק באמצע העונה. כעת נתרכז בגביע ובהכנות לעונה הבאה, בתקווה שנחזיר את האליפות אלינו בעונה הבאה".

המאמן החוגג, ברק בכר אמר בסיום, "הייתה עונה ארוכה וקשה, אני מודה לצוות שלי שעזר לי להשלים את המשימה. האליפות הזו הייתה הרבה יותר קשה, כי הראשונה הייתה בתולית. עשינו עונה אדירה, אפילו טובה יותר מהעונה שעברה. בעונה הבאה יהיה קשה יותר. שברנו שיא מועדון של עשרה ניצחונות רצופים, נתנו משחק של אלופה אמיתית. זה מרגש. אני שמח שהצלחנו להרים את עצמנו בדיוק לפני הפלייאוף".

מי שמהווה עבור רבים בבאר שבע את השינוי במועדון הוא לא אחר מאשר חלוץ הקבוצה, אליניב ברדה. ברדה חזר לבאר שבע לאחר שנים רבות בליגה הראשונה בבלגיה כשכל מטרתו הייתה להביא תארים למועדון נעוריו בו גדל. והנה כבר אליפות שניה ברציפות. "זה משהו שחלמתי עליו כשהגעתי", אמר ברדה בסיום. "אני מתרגש מאוד ושמח. זה הישג ענק, הכי גדול בקריירה. אנחנו רוצים לזכות באליפות שלישית בעונה הבאה, אבל לאט לאט. להפועל באר שבע יש בסיס טוב, אני בטוח שהאליפות הבאה לא תהיה בעוד 40 שנה. מבחינתי אשחק בקבוצה גם בעונה הבאה".

הבעלים של באר שבע, אלונה ברקת אמרה "יש זמן לחגוג, אנחנו נחגוג בבית לעיני אצטדיון מלא. אנחנו צריכים להודות לכל מי שהיה איתנו במסע, וזה מתחיל אוהדים המדהימים שלנו והצוות והשחקנים. כולם עובדים קשה וזה מגיע להם. זה פשוט טירוף. לא שינה לנו באיזה אצטדיון זה יהיה, העיקר שעשינו את זה".

ברקת חשפה כי בתחילת העונה לא רצו לכוון גבוה, רק לעשות מסע יפה באירופה. "בתחילת העונה המטרה הייתה לעשות מסע אירופי חיובי, זו הייתה חוויה קסומה שנשמח לחוות שוב. יש לנו קהל מדהים, הוא מגיע לכל מקום. נקודת המפנה הייתה באצטדיון הזה בנתניה שניצחנו 0:3 ונשארנו בליגה".