מקלב
מקלבצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

בעקבות החשד לביום סרטון ב'רשת' נגד תושבי בני ברק ויחסם לדגל ישראל, דורש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לפטר את הכתב העומד מאחורי היוזמה.

"אנחנו דורשים את פיטורי הכתב", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'. "צריך לתבוע אותו בבית המשפט על ההסתה", הוסיף.

לדברי מקלב, רק בעיר חרדית הוא העז לחולל את הפרובוקציה. "הכתב לא היה מעז לעשות זאת בעיר ערבית. בחו"ל הוא והעורך שלו היו מתפטרים לאלתר", אמר.

מוקדם יותר, הצעיר שנראה כשהוא שובר דגל ישראל ברחוב בבני ברק, טען בראיון ל"רשת מורשת" כי מדובר בסרטון מבוים ולא בתיעוד של אירוע ממשי.

הצעיר סיפר בראיון, "נסעתי באותו יום עם חברי על האופנוע באחד הרחובות בבני ברק, פתאום חבר שלי ראה את גיא הוכמן, אני לא מכיר אותו אבל חבר שלי מכיר אותו, אני לא יודע מאיפה. גיא הוכמן עצר אותנו ואמר לנו בואו נעשה 'קטע'. הוא הלך שם עם הדגל, עם המסריטים שלו, והוא אמר לנו 'בואו נעשה קטע בהסרטה'".

הצעיר ציין כי סבר שמדובר בחלק מסרטון סאטירי שאותו מבקש הוכמן להפיק, "אנחנו חשבנו שכמו שיש לו הרבה קטעים שהוא מעלה לפייסבוק ומפיץ בוואטסאפ זה עוד קטע סאטירי שהוא הולך לעשות ואמרנו לעצמנו בוא נזרום עם זה. תכננו בדיוק מאיפה הוא יבוא, מאיפה אנחנו נגיע. עשינו את זה פעם אחת, עוד לא שברנו את הדגל, זה לא יצא הכי טוב. אז עשינו את זה פעם נוספת ושברתי את הדגל".

לדבריו, "לאחר כמה ימים, ביום חמישי בלילה, פתאום אני שומע שרשת פרסמה תצלום שרואים רוכב אופנוע שובר דגל, לא בקטע סאטירי ולא בשום קטע כזה או אחר. זה היה ממש בקטע איך לבייש את החרדים בצורה גסה ואכזרית, שזה דבר שלא היה, זו הצגה שקרית לגמרי".