סרטון המחאה של תושבי רמת השרון

קבוצה של קצינים ולוחמים במילואים שיגרה ביום שישי מכתב לראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, בו היא תוקפת את החלטת העירייה לבטל את הבמה הדתית שהיתה נהוגה בעיר בחגיגות יום העצמאות.

בין היתר כותבים החתומים על המכתב, "אנו החתומים מטה, תושבי רמת השרון, קצינים ולוחמים בצבא הגנה לישראל, פונים אליך בשם משפחותינו וחברנו, מזועזעים והמומים על החלטתך להחרים ולמנוע מהציבור הדתי להשתתף בחגיגות יום העצמאות 2017 ברמת השרון".

לדבריהם, "בכל הערים בארץ נהוגה במת יום העצמאות עבור הציבור הדתי המותאמת באופייה למגזר הדתי ולתנועת הנוער בני עקיבא, גם ברמת השרון היתה נהוגה במה כזו במשך השנים עד החלטתך הנוכחית שמטרתה לנעוץ חץ בליבן של משפחות מסורות, נאמנות וציוניות רק על שום שהם חובשי כיפה".

כותבי המכתב טוענים כי ראש העיר קיבל החלטה זו על דעת עצמו, "זאת על אף פניות שהגיעו אליך מתושבים רבים. חמור מכך, בימים האחרונים אתה מסרב לכל הצעת פשרה להעתיק את הבמה למקום אחר, ולכל מתווה שיאפשר למשפחות של קצינים ולוחמים לחגוג את יום העצמאות באופן המותאם לערכים ולמנהגים המקובלים בציבור הדתי. במילים אחרות: או שתרקדו לפי החליל והתרבות שלי או שתסגרו את עצמכם בבית".

"אנו מזועזעים, כואבים והמומים, עד להיכן יכולה להגיע שנאת החינם והחרמת הזולת רק בגלל שדעותיו, לבושו ואורח חייו שונים מעט משלך", טוענים חותמי המכתב.

"מבחינתנו, ההחלטה האומללה הזו היא קריאת חרם על חיילים, קצינים וחיילי מילואים שאין מקומם בפרהסיה היישובית ביום העצמאות, רק בגלל שהם חובשים כיפה. זהו מהלך של כניעה והסכמה עם מסע הסתה מסוכן, שרק לאחרונה הגיע לכדי השוואה של המגזר הדתי לאומי התורם לחיי המדינה בכל תחומי העשייה והתרבות למחבלי החיזבאללה", נאמר עוד במכתב.

כותבי המכתב מוסיפים, "לצערינו דעותיו החשוכות של יוסי קליין הפכו למדיניות מוצהרת של שנאה וחרם חובשי כיפה אצלך. אנו לא נשפיל ראשנו ולא נרד על ברכינו ולא נאפשר לך להשפיל את משפחותינו. בכוונתנו לקיים אירוע, במימון שייאסף על ידי התושבים, במגרש הספורט בשכונת מורשה, לרבות במה מכובדת ואמנים בהקפדה יתרה על החוק והבטיחות. אתה מוזמן לשלוח את פקחיך לגרש נשים, ילדים, קצינים ולוחמים שכל חטאם הוא שהם חובשי כיפה, ומבקשים לחגוג ולשמוח את יום העצמאות ה 69 של מדינת ישראל".

מלשכת ראש העיר אבי גרובר נמסר: "ההחלטה שהתקבלה אינה חד-צדדית. לאחר כמה שיחות, הצענו משבצת מכובדת והוגנת בבמה הישראלית כצעד של ביטוי להשתלבות המיוחדת של כל הציבורים במרקם החיים המשותף ברמת השרון ובמדינה. אני לא מוכן לתת יד לתופעה של פרגודים ומחיצות בלב חגיגות העצמאות ברמת השרון. זו לא אופייה של רמת השרון. מכאן ועד להשוות זאת להשוואה לחיזבאללה, המרחק רב ביותר ואינו במקום".