לוחם צה"ל באיו"ש
לוחם צה"ל באיו"שצילום: דובר צה"ל

סא"ל שגיב דהן, קצין אג''ם באוגדת איו"ש, אומר לערוץ 7 לקראת יום העצמאות כי תושבי יהודה ושומרון יכולים להיות רגועים היום יותר מתמיד.

"באוגדה יש לנו מוטו - אנחנו רוצים לאפשר חיים נורמלים, נעימים ונוחים בכל ימות השנה ובטח בחגי ישראל. יום העצמאות הוא יום מאוד שמח ומשמעותי למדינת ישראל הצעירה ובו אנחנו משקיעים מאמצים כבירים כדי שכל אחד יוכל ללכת לטייל לנפוש ולבלות ברחבי הארץ, ובטח ביהודה ושומרון''.

לקראת יום העצמאות תגבר צה''ל את הכוחות בגזרה, ''כדי למנוע מצבים של אתגור המערכת וכדי שאנשים ירגישו בנוח לנוע ולהסתובב איפה שהם רק רוצים".

לדבריו זורקי האבנים מהכפר סינג'יל בסוף השבוע האחרון שילמו מחיר פיזי וכלכלי קשה, "בתקופה האחרונה ארגוני הטרור והטרור העממי, זריקות האבנים בצירים, הם במספרים מהנמוכים שהיו בשנים האחרונות ואנחנו ממשיכים לחזק ולהשתפר בהגנה. אנחנו גם פועלים בצורה אקטיבית אל מול אותם אלו שזרקו אבנים".

"אם ניקח לדוגמא את האירוע שהיה בסינג'יל בסוף השבוע, אז אנחנו פועלים בו ביתר שאת בתקופה האחרונה. אנשים שהיו מעורבים באירועים האלה משלמים על זה. אנחנו פוגשים אותם ואנחנו עוצרים אותם ומטפלים בהם גם ברמה הפיזית על ידי מעצרים וגם ברמה הכלכלית ועוד בכמה מישורים והכל כדי לגרום להם להבין את המשמעות של מעורבות בטרור שזה לא שווה את זה".

סא"ל דהן מציין כי למרות המתיחות בחגים והרמאדן המתקרב אין שום סיבה לדאגה, "אנחנו חיים בסביבה שהחגים שלנו והחגים שלהם משפיעם על האווירה אבל בגלל זה אנחנו נערכים ואנחנו מוצאים פתרונות כדי שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם".

לדבריו כל בסיסי צה"ל ואתרי הטבע ביו"ש יהיו פתוחים ובטוחים ביום העצמאות, "אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לבוא ולבקר במיצגים שצה"ל מציג. אנחנו מזמינים את האנשים לטייל ברחבי יהודה ושומרון ואנחנו ערוכים והכוחות מוכנים כדי לקלוט את כל האוכלוסייה שאמורה להגיע ולתת גם תחושת ביטחון וגם בטחון אמיתי.

"במהלך החג צה"ל פותח את דלתו לכלל האזרחים. אנחנו מציגים בהרבה מאוד מקומות ממיתר שבדרום ועד חטיבת מנשה שעושה אירוע לזכר הקרב בעמק דותן. יש לנו בסיס פתוח בחטמ"ר שומרון וגם בשאר החטיבות יהיו תערוכות שאפשר לבוא, לטייל, להסתכל על המיצגים, על האמל"ח ובעיקר לעשות כיף".

קצין האג''ם מספר מעבר לזה כי ''אפשר להתעדכן גם במוקדים הביטחוניים, אצל הרבש"צים שמכירים איפה אנחנו מקימים כל דבר ודבר. זה מפורסם גם בעיתונות הכתובה ובאתרי האינטרנט ואנחנו פה גם ברחבי החג כדי לתת לכם ליהנות".