מעצר הבית הוארך. עורך הפלס, נתי גרוסמן, בבית המשפט
מעצר הבית הוארך. עורך הפלס, נתי גרוסמן, בבית המשפטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ב') את מעצר הבית של בכירי 'הפלס' עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב, והפעילים אברהם טריגר וחיים יברוב, עד ליום חמישי הקרוב.

בכך התקבלה חלקית בקשת המשטרה שביקשה להאריך את מעצר הבית והתנאים המתלווים לכך ב-15 ימים נוספים. את תנאי מעצר הבית קבע בית משפט המחוזי בלוד.

על פי תנאי מעצר הבית, נאסר על הארבעה להחזיק בביתם כל מכשיר סלולרי, מחשב או אייפד ממנו ניתן לקיים תקשורת החוצה. לארבעה הובהר כי במידה ויופר אחד התנאים יוחזר המפר למעצר מלא.

כזכור, בשבוע שעבר עוכבו לחקירה ונעצרו 28 מאנשי 'הפלג הירושלמי' מכל רחבי הארץ בחשד שבמהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ונושאי משרה בכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

החקירה החלה בעקבות עשרות תלונות מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות שהתקבלו במשטרה בכל הארץ ורוכזו במשטרת ירושלים.

מדובר בתלונות על הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'.