אלקנה פיקאר עם בני משפחתו
אלקנה פיקאר עם בני משפחתוצילום: אברהם שפירא

קבוצת משפחות שכולות מהיישוב יצהר פנתה היום (שני) לאלוף פיקוד מרכז, האלוף רוני נומה במכתב מחאה בשל כוונתו להרחיק בצו מנהלי את אלקנה פיקאר, תושב היישוב.

פיקאר, קבלן עבודה עברית ואב לשישה ילדים קיבל אתמול, ערב יום הזיכרון, הודעה לפיה בכוונת האלוף להרחיקו בתוך 72 שעות משטחי יהודה ושומרון בצו מנהלי לתקופה של ארבעה חודשים.

משמעות הצו, אם ייצא לפועל, הוא ניתוק של פיקאר ממשפחתו, מביתו וממקור פרנסתו לתקופה של חודשים ארוכים.

"אנו משפחות שכולות מהיישוב יצהר. ברצוננו להביע את מחאתנו על כך, שדווקא בערב יום הזיכרון, היום בו אנו מתייחדים עם זכר בני משפחותינו, בחרת לפגוע בחבר ובשכן קרוב שלנו אלקנה פיקאר, אב לשישה, ולהודיע לו שבתוך ימים ספורים הוא יגורש מביתו באמצעות צו מנהלי, ללא משפט", כתבו המשפחות לנומה.

"מסירת ההודעה בכלל, ובפרט ביום בו כל עם ישראל מתאחד ומתייחד סביב טובי בניו ובנותיו אשר נפלו במאבק על תקומת ישראל ונרצחו על קידוש ה', הינה פגיעה קשה בנו ובזכר הנופלים", הוסיפו.

על המכתב חתמו תשעה משפחות מהיישוב, אשר שכלו את בני משפחתם באירועי טרור ובמלחמות ישראל.

בין החותמים הרב יוסי פלאי, אח של עפרה פליקס הי"ד אשר נרצחה בשומרון בשנת תשנ"ה, אלומה פישר, אחותו של סמ"ר אורן נח הי"ד אשר נהרג בפיצוץ נגמ"ש בקרב בסג'עייה בשנת תשע"ד, ילדיו של הרב הלל ליברמן הי"ד שנרצח בשכם בשנת תשס"א, בת ציון אליצור אחותו של סמ"ר שמאי אלעזר ליבוביץ הי"ד אשר נרצח בהר חברון בשנת תשס"ב, ילדיו של הרב עמירם עולמי הי"ד אשר נרצח בהר חברון בשנת תשנ"ה ובני משפחתו של שלמה ליבמן הי"ד שנרצח ביצהר בשנת תשנ"ח.

בסיום מכתבם קראו המשפחות לאלוף לשנות את החלטתו. "אנו קוראים לך - חזור מכוונתך לנתק אב ממשפחות, יהודי מארצו וחבר מיישובנו".