ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם דיפלומטים מחו"ל באירוע קבלת פנים חגיגי לרגל יום העצמאות.

הוא סירב להתייחס למהות החלטת אונסק"ו לפיה ישראל אינה הריבון בירושלים - והתייחס לקרב המאסף שניהלה ישראל מאחורי הקלעים.

"ביומיים האחרונים קיימתי שיחות רבות עם מנהיגים של המדינות שלכם, ראשי המדינה, שרי החוץ, וכך עשו גם אנשי משרד החוץ, ביחס להצבעה האבסורדית שהתקיימה באו"ם".

"התוצאה היא שמספר המדינות שתומכות בהצעה האבסורדית הזאת באונסק"ו הולך ומצטמצם. לפני שנה זה היה 32 (מדינות), לפני חצי שנה זה ירד ל - 26, עכשיו זה ירד ל -22. 22 מדינות אבל אני רוצה שנגיע בהמשך ונמשיך לעשות את המאמץ השיטתי והעקבי הזה, נוריד את זה בכלל, כי לא צריכות להיות הצבעות כאלה באו"ם", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "יש היום יותר מדינות שנמנעות או תומכות בישראל מאשר מדינות שמתנגדות לישראל. זה שינוי, זן פעם ראשונה שזה כך", דברי ראש הממשלה.

לערוץ 7 נודע כי נתניהו שוחח בימים האחרונים עם נשיאי אוקראינה, פרגוואי, קניה ועם ראשי הממשל ביוון ובאיטליה - וביקש מהם להירתם עבור ישראל באונסק"ו.

בירושלים מביעים שביעות רצון מהמגמה לפיה
פחות מדינות תומכות בהצעות האנטי ישראליות העולות מעת לעת באונסק"ו.

השר ישראל כץ התייחס להחלטה עצמה ואמר כי "התשובה המתאימה להחלטת אונסק"ו ולכל מי שמפקפק בזכותנו על ירושלים היא העברת חוק ירושלים רבתי, שקובע את הרחבת גבולות ירושלים וחיזוק הרוב היהודי בה, ע"י צרוף ישובי עוטף ירושלים : גוש עציון , ביתר עילית , מעלה אדומים וגבעת זאב לתחומי ירושלים".

"העברת החוק במלאת 50 שנה לשיחרור ואיחוד י-ם תעביר מסר ברור : ירושלים שלמה ומאוחדת בריבונות ישראל מאז ולתמיד", הוסיף השר כץ.

גורמים מדיניים אמרו לערוץ 7 כי מדובר בהחלטה שאין לה שום משמעות בינלאומית, שכן גם החלטות קודמות של אונסק"ו, שביטלו את הזיקה בין העם היהודי לירושלים ולכותל המערבי, לא נאכפו או יושמו מעולם.