מבט מדרום
מבט מדרוםצילום: תנועת רגבים.

בעקבות ההחלטה שקיבל הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו, לפיו מדינת ישראל איננה הריבון בירושלים, קוראת תנועת רגבים המנהלת בימים אלו עתירה כנגד הבניה הבלתי חוקית המתבצעת במטה האו"ם שבארמון הנציב, להחזיר את המתחם לידיה של מדינת ישראל.

בתחילת השבוע הגישה המדינה בקשת דחיה למענה לעתירה, ממנה עולה כי משרד החוץ קיים מגעים מול גורמים שונים בארגון האו"ם, וביקש ממנו לאפשר ביקור של גורמים מקצועיים מטעם מדינת ישראל, שהינה הבעלים החוקי של המתחם.

כתב התביעה שהגישה רגבים בחודש שעבר, מציף שורה של עבירות בניה קשות שביצע האו"ם במתחם בשנים האחרונות, הכוללות יציקות בטון במבנה ההיסטורי, הקמת בניין משרדים בלתי חוקי בן מספר קומות, האנגר אחסון וכן תחנת דלק פיראטית המהווה גם מפגע סביבתי.

לאחר שחרור ירושלים נתנה ממשלת ישראל לUNTSO, זרוע של האו"ם, זכות שימוש במקום, חינם אין כסף, במטרה לפקח על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לשכנותיה לאחר המלחמה. ההסכם קבע שהממשלה תוכל לסיים את ההסכם בהתראה סבירה.

כיום פועלים מהמתחם סוכנויות האו"ם UNTSO ו-UNSCO , לצד משרדו של שליח או"ם למזה"ת ניקולאי מלדנוב, המנהל פעילות פרו-פלשתינית בוטה ועויינת, ואשר השר ליברמן הציע להחרימו.

החלטת אונסק"ו שהתקבלה היום בארגון, על פיה מדינת ישראל איננה הריבון בירושלים, עוררה כצפוי זעם רב ותגובות חריפות מצד ישראל.

בתנועת רגבים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה להמנע מהצהרות לוחמניות, ולהודיע לאו"ם כי ישראל תשיב לידיה את מתחם ארמון הנציב, בהתאם לנאמר בהסכם משנת 1967.

"אין מתאים מיום העצמאות כדי להכריז על הוצאת הארגון האנטישמי מארמון הנציב השייך למדינת ישראל", אומרים ברגבים. "האו"ם שכח שהוא נמצא בירושלים על תקן אורח של מדינת ישראל, ובנכס של המדינה. ברגע שהאוכל מתנהג כמו בעל הבית, זה הסימן שהגיע הזמן למצוא דייר אחר. ככה נראית עצמאות אמיתית", הוסיפו בארגון.