יואב גלנט
יואב גלנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

העיר החרדית בנגב יוצאת לדרך: משרד הבינוי והשיכון אישר לאחרונה שתי התקשרויות העוסקות בקידום הקמת העיר כסיף בנגב המזרחי המיועדת לציבור החרדי - בפטור ממכרז. זאת, במטרה להאיץ את תחילת העבודות.

על פי דיווח ב'דה מרקר', ההתקשרות הגדולה בוצעה עם חברת יהל מהנדסים – ייזום פרויקטים האמונה על ביצוע עבודות הנדסיות להקמת שלב א' של העיר ובעלות של 22 מיליוני שקלים. התקשרות הנוספת הנאמדת ב-150 אלף שקלים בוצעה מול משרד שפירא הלחמן הצפויה להכין תוכנית אב ומתאר לעיר.

לפני כעשור החליטה הממשלה על הקמת העיר כסיף לטובת הציבור החרדי. בנובמבר 2013, הורתה הממשלה למשרד הפנים להאיץ בהליכים להקמת כסיף ובאפריל 2014 אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את התוכניות להקמת העיר. במסגרת התוכניות ייבנו בעיר כ-16 אלף יחידות דיור המיועדות ל-80 אלף איש.

בעבר אמר שר השיכון יואב גלנט כי "כסיף תוקם ככל שהדבר תלוי בי, בין אם תהיה חרדית, בין אם לא.. אנחנו נגביר את האחיזה בכל אזור בקעת ערד, באמצעות כסיף ויישובים נוספים. אני חושב שזה יהיה רעיון טוב אם היא תוקם כפי שתוכננה, כעיר חרדית, אבל גם אם לא, היא תוקם".

יש לציין כי הנהגת הציבור החרדי אינה נלהבת מהקמת כסיף שכן לטענתה מדובר באיזור מרוחק שידרדר את הדרים בו אל מתחת לקו העוני בהיעדר אפשרויות פרנסה.