חידון התנ"ך
חידון התנ"ךצילום: שלומי אמסלם

עיריית מעלות תרשיחא תערוך הערב (רביעי) מסיבה לכבודו של חתן התנ''ך העולמי שגיב לוגסי, הלומד בכיתה ט' בתיכון ''אורט'' מעלות.

מנהלת התיכון שולמית אליקן אומרת לערוץ 7 כי שגיב ''הוא אחד התלמידים האהובים ביותר בכיתה ולא כולם קיבלו כרטיסים לחידון והם רוצים להיות במסיבה. מי שהיה שם אתמול, ואני הייתי שם, ראה את המתח וההתרגשות, אנחנו עודדנו את שגיב לכל אורך החידון".

אליקן לא מופתעת מהזכייה של שגיב, "זה הישג מרשים לילד מרשים שידוע בהצטיינות שלו, כשהוא חדור מטרה הוא מכוון אליה והכל בצניעות וענווה".

לדבריה התנ"ך מלווה את התלמידים ב''אורט'' לכל אורך לימודיהם. "כל הכבוד למורה שלנו לתנ"ך בועז חדד שהשקיע בתלמידים כבר מכיתה ז', הוא סימן את שגיב והוביל אותו ללמידה ערכית של התנ"ך. יש לנו בתיכון כבר עשר שנים נבחרת שמשתתפת בחידוני התנ"ך.

''בית ספר אורט מחפש אצל כל תלמיד במה הוא מצטיין ואיך אפשר לקדם אותו. כשאנחנו עובדים עם הילדים אנחנו תמיד מקפידים לשמוע את התלמיד ולראות מה הוא אוהב, מה התחביבים שלו ואפילו מהם הרגלי השינה".

אליקן מציינת כי במהלך השנים האחרונות תלמידים נוספים מבית הספר הגיעו להישגים גדולים בתנ"ך, "רק לפני שנתיים דורון קדוש זכה בחידון הארצי והגיע למקום השלישי בחידון העולמי. היום הוא חלק מהצוות של החידון".

לדעתה זכייתו של תלמיד מבית ספר לא דתי אחרי שנים היא טבעית, "התנ"ך הוא של כולם, כולנו אחים ואין פה שלי או שלך. כולנו ביחד גאים להיות חלק מעם ישראל ולהיות בקיאים בספר הספרים. התרבות היהודית היא לא דת, היא שייכת לכולנו ואנחנו גאים להעביר את זה לתלמידים שלנו".

שגיב לוגסי - חתן חידון התנ"ך העולמי