שידורי ערוץ 20
שידורי ערוץ 20צילום: יצחק הררי, פלאש 90

חברי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, בשבתם כוועדת מכרזים, בחרו בערוץ 20 כמפעיל הבא של ערוץ הכנסת.

הזוכה יחל כעת בהכנות לקראת העלייה לאוויר, בחודש יולי השנה. במקביל, יחל הזוכה בהקמת אתר אינטרנט ייעודי לערוץ הכנסת כמתחייב מהמכרז.

ערוץ הכנסת הוא הערוץ הציבורי היחיד המפוקח על-ידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין. משנת 2006 הוא מופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2.

לקראת סיום תקופת הרישיון הנוכחית, הקימה הכנסת וועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ. בהמשך להמלצות הוועדה ואישורן על-ידי יו"ר הכנסת, ביצעה הכנסת מספר תיקוני חקיקה בחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת המסדיר את שידורי הערוץ.

למרות סד הזמנים הקצר הנתון, פרסמה המועצה את המכרז ב-13.10.16 (חודשיים בלבד לאחר סיום תיקוני החקיקה). 4 חברות הגישו הצעה במכרז: חברת החדשות הישראלית (חדשות 2, היא המפעיל הנוכחי), קבוצת RGE באמצעות חברת החדשות של ערוץ 10, חברת אימג'ין ב.ה השקעות במדיה (ערוץ 20) וקבוצת נוספת בשם שידורי העם המורכבת מתאי תקשורת, יסמין טי. וי. ועמרב השקעות. ההצעות הוגשו ב-15.1.17.

ההצעה הזוכה זכתה ל-930 נקודות (מתוך 1,000 אפשריות כפי שמפורט במכרז), הצעת RGE זכתה ל-822 נקודות, הצעת חברת החדשות של ערוץ 2 זכתה ל-814 נקודות ושידורי העם, 751 נקודות.

המועצה גייסה באמצעות מכרז פומבי שני יועצים חיצוניים, דני רייכר ושושנה רבן, שניהם בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום הטלוויזיה והדיגיטל. תקציב הערוץ נקבע על 25.2 מלש"ח לשנה, הנגזר מתקציב הכנסת. בהתאם לתנאי המכרז, מחויב הזוכה להקים חברה בעלת מטרה יחידה לרבות להפרדה חשבונאית בין החברה הזוכה שהוקמה לצורך הפעלת הערוץ לבין חברות האם המחזיקות בה.

במסגרת הצעתו, הציג הזוכה, בין היתר, אריזה גרפית עדכנית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד איפיון אתר אינטרנט ייעודי כנדרש ואף פירט את אופן השקת הערוץ החדש. הערוץ יחליף את המפעיל הנוכחי עם סיום מושב האביב של הכנסת, בחודש יולי השנה.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, ציינה "בחירת הזוכה היום מסיימת כמעט שנה תמימה בה המועצה השקיעה את כל-כולה במכרז בשל נסיבות שנוצרו שלא בשליטתה. למרות זאת, המכרז התנהל על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ועדות לכך היא הרמה הגבוהה של ההצעות שהתקבלו. המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ – ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור".

"אני מבקשת להודות לצוות התיאום של הכנסת, בראשות המנכ"ל אלברט סחרוביץ', על שיתוף הפעולה והמקצועיות בעבודה מול המועצה. אני מודה מעומק ליבי לצוות המקצועי של המועצה, שעשה ימים כלילות להצלחת המכרז. במשך חודשים ארוכים עובדי המועצה השקיעו את מיטב זמנם ומרצם למכרז, ועמדו בלוח הזמנים שנראה בלתי אפשרי. עובדי המועצה והמנהלת מהווים דוגמא לעובדי מדינה מסורים, המהווים משרתים נאמנים של הציבור. אני גאה בהם וכך צריכים להיות גם הצופים", הוסיפה.