"הדור הצעיר בליכוד ממשיך את דרך בגין"

כנס מיוחד במלאת 40 שנה למהפך 1977 יתקיים היום (חמישי) במרכז מורשת מנחם בגין בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים לשעבר יאיר לפיד וציפי לבני.

יום העיון יעסוק במספר היבטים ביחס למהפך. בין היתר בנושא המהפך בתקשורת הישראלית והשיח הציבורי, התמורות שחלו בעקבותיו בנושאי חברה, תרבות ומשפט ובהשפעת חילופי השלטון על הפוליטיקה הישראלית עד ימינו אנו.

מנהל התוכן במרכז מורשת בגין וחבר נשיאות צעירי הליכוד, אריאל מורלי, אומר בראיון לערוץ 7 כי גם היום הליכוד וצעירי הליכוד ממשיכים את דרכו של בגין, "אני חושב שאנחנו הצעירים, שחלקנו לא הכירו את בגין ושמעו עליו רק מסיפורים, ממשיכים את דרכו של מנחם בגין וזאת השאיפה שלנו. אנחנו מאמינים 'בלאומיות ליברלית' וממשיכים את דרכו לא רק של בגין אלא גם של שמיר וכמובן של המנהיג זבוטנסקי. לא הכל מושלם וגם הזמנים השתנו, אך הדרך שהם התוו לנו היא הדרך שאנחנו מאמינים שהיא הדרך הכי טובה ונכונה".

"אני שומע את אותם אנשים שחלקם אף היה בעבר בליכוד ואומרים היום שהליכוד הוא לא מה שהיה פעם בזמנו של בגין", אומר מורלי, "אלה אותם אנשים שנמצאים היום בתנועות שמייסדי התנועה או שלא נולדו כשבגין היה או שיש הבדל תהומי בין מייסדי התנועה שבה הם נמצאים לתנועה שלהם כיום. הליכוד הייתה מאז ומעולם הלכה באותו קו גם מבחינה כלכלית, חברתית ומדינית ואותם אנשים ימשיכו להישאר כאופוזיציה לוחמת".