מנהיגים שואלים אותי: מה הסוד שלכם?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בכנס מיוחד לציון 40 שנה למהפך של 1977, שנערך במרכז מורשת בגין בירושלים, במסגרת יום עיון מיוחד לציון 40 שנה למהפך ההיסטורי והניצחון הגדול של מנחם בגין.

"המהפך הוא אירוע מכונן", אמר נתניהו אך טען כי ''המהפך איחר את זמנו, המהפך היה הרבה יותר מאירוע פוליטי. אזרחים רבים ביקשו לראות ישראל אחרת בתחום המדיני, החברתי והכלכלי. בגין והליכוד עשו את המהפך אבל העם הוא שהיה אחראי למהפך.

''היה קיבעון פוליטי חברתי", תיאר ראש הממשלה, ''קבוצות גדולות בעם לא רצו תנועה סוציאליסטית אלא תנועה לאומית שתוביל אותם''.

באשר למצבה של ישראל כיום, ארבעים שנה אחרי, אמר נתניהו כי ''המדינה היום חזקה מבחינה צבאית וכלכלית. יש לנו מה לשפר. יש שאיפה של גורמים מסוימים להחזיר אותנו אחורה אבל לנו אין כוונה ללכת אחורה.

''רוב אזרחי ישראל מבינים את הדבר הבסיסי ביותר - שהקיום של העם היהודי תלוי בעוצמתה של מדינת ישראל והיכולת שלנו לייצר עוצמה. זה מתברר ומתחדד יום-יום", ציין.

לדבריו, אין פשרות בכל הנוגע לביטחון ישראל. ''לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ולא נאפשר טפטוף רקטות, ומי שמאיים על קיומינו שם עצמו בסכנה''.

בנוגע לכלכלת ישראל אמר נתניהו כי ''התפיסה שלנו היא תפיסה של כלכלה חופשית שמשילה מעלינו חסמים ובירוקרטיה ומצמיחה את המשק. הכלכלה נבנית על ידי יחידים ויזמים ולא על ידי המדינה. בלי ממשלות הליכוד, לא הייתה באה המהפכה הטכנולוגית", טען.

ראש הממשלה סיפר בנאומו כי יש שינוי כביר במעמדה של ישראל בעולם. ''אף אחד לא מתעניין בחלש ואף אחד לא עושה שלום עם החלש. היום מדינת ישראל מחוזרת על ידי מדינות רבות''.

על החלטת אונסק''ו השוללת את הקשר של העם היהודי לירושלים אמר נתניהו ''ראיתי את החלטה של אונסק''ו, זו החלטה שערורייתית. יש פער בין היחסים שלנו באו''ם לבין מה שקורה באו''ם.

''בשנה האחרונה נפגשתי עם 200 מנהיגים ויש פער שיצטמצם ב-10 שנים הקרובות. נראה תוצאות גם בהחלטות נגדינו באו״ם", הבטיח נתניהו וסיפר על פיתוח הנגב בשנים האחרונות. ''מתי הגיעו החברות הטכנולוגיות הכי גדולות בעולם לנגב? פעם היו שם גמלים''.

בנוסף לעוצמה החברתית, הכלכלית והצבאית, נתניהו הדגיש כי ''עוצמת הרוח היא הגדולה ביותר. שואלים אותי מנהיגים 'מה הסוד שלכם? איך אתם עושים את זה?', ואני אומר להם שהסוד שלנו זה העם שלנו.

''עץ חיים שיש בו שורשים וענפים שיונקים מהשורשים. מסורת ומורשת, ומצד שני יזמות וסקרנות אין קץ. אנחנו מארג אנושי נפלא שחובק בתוכו את כולם ומעריכים מאוד את המדינה שלנו בניגוד לתעשיית הדכדוך.

''אזרחי ישראל נוסעים לחו''ל וזה נותן להם נקודת השוואה לא רעה, הם יודעים שיש כאן מדינה טובה ומתגאים בזהותם. נמשיך במדיניות הזאת''.

בנושא התקשורת אמר נתניהו ''כדי שהתקשורת תהיה חופשית חייבת להיות תחרות, תחרות תחרות. נמשיך לבנות את המדינה ואמשיך את קיומה של המדינה הזאת לעולמי עד״.