פייגלין בבית משפחת פיקאר
פייגלין בבית משפחת פיקארצילום: מטה כולנו אלקנה פיקאר

רבנים ואישי ציבור ממשיכים להגיע לביתו של אלקנה פיקאר, תושב יצהר אשר קיבל הודעה כי בכוונת אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, לחתום על צו מנהלי אשר ירחיק אותו משטחי יהודה ושומרון לתקופה של ארבעה חודשים.

אתמול הגיעו למקום הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע-חברון לשעבר והרב יהושע מרדכי שמידט רבה של שבי שומרון וראש הישיבה במקום.

הרבנים מסרו שיעור חיזוק והביעו את מחאתם כגד כוונת האלוף להוציא צו הרחקה. הרב דב ליאור קבע מזוזה בהרחבה החדשה של משפחת פיקאר, אשר הבניה בה הסתיימה לפני מספר ימים בלבד.

הבוקר הגיע למשפחת פיקאר ראש תנועת זהות ח"כ לשעבר משה פייגלין. "אין אבא לארץ ישראל ולא לעם שבארץ ישראל", אמר פייגלין ומסר לפיקאר את ספרו "להיות יהודי חופשי" עם הקדשה אישית.

צילום: מטה כולנו אלקנה פיקאר

אתמול פורסם גילוי דעת עליו חתומים עשרות רבנים. בגילוי הדעת מחו הרבנים על השימוש בצווי הגבלה מנהליים. "שמענו על הכוונה להוציא צו מנהלי לאלקנה פיקאר נ"י תושב יצהר, אב לשישה ילדים העוסק בבניין הארץ, ולהרחיקו מכל שטחי יהודה ושומרון למשך ארבעה חודשים", כתבו הרבנים בגילוי הדעת.

הרבנים קראו שלא להרבות שנאה באמצעות הצווים, "אנו פונים לראשי מערכת הביטחון: אל תלבו שנאה ע"י שימוש בצווים דרקוניים. הבה נתאחד למען בניין הארץ ויישובה, מתוך אהבה ואחדות", הוסיפו.

על גילוי הדעת חתמו רבני ערים וראשי ישיבות ביניהם הרב דב ליאור, הרב יצחק גינזבורג, הרב יהושע כץ, הרב דוד דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע מרדכי שמידט, הרב דוד דודקביץ, הרב שמחה שטטנר, הרב דוד לוי, הרב גדי בן זימרה, הרב יצחק הלוי ורבנים נוספים.

נזכיר כי פיקאר, נשוי ואב לשישה ילדים, קיבל הודעה כי בכוונת האלוף והשב"כ להוציא נגדו צו הרחקה מנהלי לתקופה של ארבעה חודשים משטחי יהודה ושומרון, וזאת ללא משפט. במסירת ההודעה לפיקאר קבלן בניין בעבודה עברית, מסרו לו נציגי השב"כ כי הרקע להודעה הינה העובדה כי הוא מארח בביתו ומסייע לבחורים המכונים "נוער הגבעות".

פיקאר ומשפחתו מארחים את הבחורים לסעודות, משמשים להם כבית חם, ובביתם מתקיימים שיעורי תורה וחיזוק לנוער. בעקבות ההודעה החל מאבק ציבורי, התקיימו מספר הפגנות ופעילויות ובכוונת הפעילים להמשיכו עד לביטול ההודעה.