שאמה הכהן עם שגריר ירדן ושגריר האיחוד האירופי, אחרי ההצבעה
שאמה הכהן עם שגריר ירדן ושגריר האיחוד האירופי, אחרי ההצבעהצילום: משלחת ישראל לאונסק"ו

הפלסטינים ניהלו ביממה האחרונה קרב מאסף בכינוס הועד המנהל של ארגון אונסק"ו כדי לפתוח מחדש את ההחלטה שהתקבלה השבוע נגד ריבונותה של ישראל בירושלים - ולשנות את תוצאותיה.

הנציג הפלסטיני טען בשיחות סגורות כי ישנן לפחות 2 מדינות שחזרו בהן מהתנגדותן להצעה.

היום (שישי) התקיים מפגש הסיכום של הועידה, ולאחר שהפלסטינים הבינו שלא יצליחו לפתוח את ההצעה, ביקש נציגם את זכות הדיבור - וטען כי הוא אינו מבין מדוע יש בכלל התנגדויות להצעה שהעלה.

במהלך דבריו, החליט הדיפלומט שעמד בראש הדיון כי דברי ההסתה של הפלסטיני אינם לרוח, והורה לו לסיים את דבריו, מוקדם מהמתוכנן.

שגריר ישראל במוסדות אונסק"ו, כרמל שאמה הכהן אומר לערוץ 7 כי הפלסטינים הבינו שהם צפויים לכישלון.

"אנחנו שמחים שמדינות ערב ויתרו על הרעיון לפתוח את ההצבעה על ירושלים מחדש ומקווה שיזנחו את הנושא בכלל לקראת המפגש השנתי של ועדת המורשת העולמית בעוד חודשיים בקראקוב שבפולין", אומר שאמה הכהן.

לדבריו, "לאור המצוקה אליה נקלעו מדינות ערב ביקש היום באופן חריג הנציג הפלסטיני לדבר והלין על הביקורת של מדינות רבות על היות ההצעות בעניין ירושלים הצעות פוליטיות שאין להם מקום באונסק"ו והודה בדבריו שאכן ההצעות פוליטיות. הוא גם הציע למדינות שנציגיהן כאן לא יודעים כיצד להתמודד עם ההצעות לשלוח נציגים אחרים. אין ספק שדבריו ישמשו אותנו בסבבים הבאים ככל שיכפו עלינו".

"התוצאה שאושררה היא הטובה ביותר אי פעם מבחינת ישראל בעניין ירושלים. בסופו של יום בניכוי מדינות האיסלאם שעם רובן המוחלט אין לנו יחסים ולהן אין שום יכולת להצביע אחרת זכתה ההצעה לתמיכת שש מדינות בלבד אל מול התנגדות להצעה של עשר מדינות לרבות כל מנהיגות העולם החופשי", סיכם השגריר.