אמונה אלון סופדת לבעלה הרב בני

בהר המנוחות בירושלים הובא למנוחות (שישי) השר לשעבר הרב בני אלון שהלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה והוא בן 62.

בין המשתתפים גם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, השר יריב לוין, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, חברי כנסת, רבנים, אישי ציבור וחברים.

רעייתו הסופרת אמונה אלון ספדה לו בהלוויה: "בני, בני אישי, מורי דודי ורעי...כמה סבלת...לא יכולנו לראות אותך סובל, אבל אתה קיבלת את הייסורים באהבה בהכנעה ובהתבדלות. רק הצטערת שהיא פגעה בעשייה שלך, בשליחות שלך, בלימוד התורה ובעבודה למען עם ישראל".

"היית שלם עם הסבל, שלם עם עצמך, היית מלא תודה - לא הפסקת להודות לי ולילדים הנהדרים שלנו, על כל דבר שעשינו כדי להקל עליך. לא הפסקת ללחוש תודה לכל רופא, לכל אחות, לכל אדם. לא הפסקת להביע תודה לריבונו של עולם. היית מאושר שבנינו ובנותינו גרים כולם בארץ ישראל וקשורים לתורתה של ארץ ישראל בדור המופלא הזה. כמה שמחת להיות שותף בגאולת ירושלים ובנס התגשמות חזון העצמות היבשות. עוד בגיל 19, ואתה עלם חמודות עם ברק תמידי בעיניים, כשהודענו להורינו שהחלטנו להינשא, אבא שלי שאל אותך מה אתה מתכוונת לעשות בחיים, חייכת וענית שתעשה מה שעם ישראל יצטרך. מסרת עבור זה את הנפש בתורה, ביישוב הארץ, בכל תחום שיכולת. אפילו לפוליטיקה הסכמת להיכנס אם זה מה שעם ישראל צריך. עשית הכל בכישרון גדול. אף פעם לא על מנת לקבל פרס או פרסום...תודה לך בני אהובי על כמעט 43 שנה של נישואין ושל חברות".

מסע הלוויתו של הרב בני אלון

בנו התסריטאי אורי אלון ביקש להקריא את הברכה שכתב לו לרגל יום ההולדת האחרון: "אבא אהוב, אבא יקר, אבא קרוב תמיד, אבא רחוק תמיד, 'סבא בני' של הילדים שלי, שכל כך אוהבים אותך, אבא אהוב. רוב השנים למדתי ממך איך להיות חזק. בשנים האחרונות למדתי ממך גם איך להיות חלש, תמיד להתפלל ותמיד להודות על הטוב. תודה אבא".

הבת שרה ספדה לאביה, "איך נפרדים מאבא קרוב, מאדם קרוב? בימים האחרונים שרנו לך שירי קודש שאהבת, לספוג ממך עוד ועוד. נשמתך הטהורה שכה חיכו לה למעלה, נשמה שכל רצונה לעשות את רצון השם ולהגדיל את השם בארץ ובעולם כולו".

ראש הממשלה נתניהו הביע צער עמוק על פטירתו של הרב אילון ואמר כי היה איש נעים הליכות שבחייו הציבוריים פעל בתוך הכנסת ומחוצה לה למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, אמר כי הלך מאתנו איש ספר, איש תורה ואיש ארץ ישראל השלמה, שלחם למען ארץ ישראל ובמחלה קשה, בלי פשרות ובלי להיכנע. בנט הדגיש כי בכל צומת בדרכו עשה הרב בני אלון תמיד את שנכון לעם ולמדינה, בלי עיגולי פינות וקיצורים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לבני אלון ואמר כי היה איש גדול עם לב ענק, שהקדיש את כל כולו לעשייה ציבורית וחינוכית. הנשיא ריבלין הוסיף כי הרב אלון היה מגדולי הלוחמים והפועלים למען ארץ-ישראל, תושביה ובוניה. "כחבר וכידיד הוא היה עבורי חברותא ובר-פלוגתא, שמחויבותו לחברה הישראלית ולמדינת ישראל הייתה עמוקה, שורשית ואינה יודעת פשרות", דברי נשיא המדינה.

השר אורי אריאל מהבית היהודי אמר כי בני אלון היה במובנים רבים מורו ורבו. איש רוח ותורה, היה גם איש עשייה ולוחם ללא חת למען עקרונותיו. הוא היה קנאי לירושלים ועשה רבות ליישובה.