נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מירי שמעונוביץ

במסגרת יישום תכנית השר נפתלי בנט לחיזוק החינוך בצפון, משרד החינוך נערך בימים אלה לביצוע התכנית "חוג לכל תלמיד".

בהתאם לתכנית, משנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, משרד החינוך יעניק לכל תלמידי הצפון, בכיתות ד'-ה', בכל הרשויות המקומיות (למ"ס 1-10) - חוג חינם לבחירתו. החוגים יתקיימו אחר שעות הלימודים.

משרד החינוך הקצה לטובת התכנית 44 מיליון שקל, והיא תפעל ב-93 רשויות בצפון הארץ, וצפויים להשתתף בה כ-51,000 תלמידים.

החוגים יחלו לפעול החל מתאריך 15/10/2017 על ידי החברה למתנ"סים, וההרשמה לחוגים תחל עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ח. בבתי הספר יהיו רכזי חינוך חברתי, והם יהיו גורמי המקצוע אליהם ייפנו ההורים כדי להירשם לחוגים. כמו כן, ניתן יהיה להירשם ישירות באמצעות החברה למתנ"סים.

משרד החינוך יממן 1,290 שקל עבור כל תלמיד, והתלמידים ישתתפו בעלות סימלית - "דמי רצינות" של 10 שקלים לחודש.

החוגים יינתנו במגוון תחומים:

  • שפות - אנגלית, ערבית, עברית
  • טכנולוגיה/מדעים - מחשבים, פיתוח חשיבה, רובוטיקה, יזמות וחדשנות, רשתות חברתיות באינטרנט
  • טבע, סביבה, אתגר וקיימות
  • שחייה/ספורט - התעמלות מכשירים, התעמלות קרקע, אומנויות לחימה, שחמט, שחיה, אופנים, כדורסל וכדורגל
  • מוזיקה בקבוצות - כלי נשיפה, כלי פריטה, כלי הקשה, מקהלות, הרכבים מוזיקליים
  • אמנות - תיאטרון, קולנוע, צילום סטילס/וידיאו/סמרטפונים, אמנות פלסטית, כתיבה יוצרת

"חוג לכל ילד" היא חלק מתכנית חינוכית מקיפה שגיבש שר החינוך, נפתלי בנט, יחד עם צוות משרד החינוך, לקידום מערכת החינוך במחוז צפון. התכנית כוללת מערך שלם של השקעות תקציביות ופעולות שנועדו לצמצום פערים והרחבת ההזדמנויות של כל תלמידה ותלמיד להשתלב בעתיד במוסדות להשכלה גבוהה ובתפקידי מפתח בעולם, המדע, הרוח, החברה והטכנולוגיה, מבלי קשר לגובה ההכנסות של הוריהם ומקום מגוריהם.

סך ההשקעות התקציביות של התכנית במערכת החינוך הפורמאלית מסתכמות בעלות כוללת של 125 מיליון שקל. תכנית הצפון כוללת חוג לכל תלמידה ותלמיד בכיתות ד'-ה', תכנית מודולרית חינוכית רשותית ייחודית ברשויות באשכול למ"ס 4-6 ושיפור הסביבה הלימודית במח"טים (על יסודי).

שר החינוך בנט אמר כי "במקום לתת לילדי הצפון דגים, החלטנו לתת חכות. שוויון הזדמנויות אמיתי מתחיל בחינוך. החלטנו לא לדבר, אלא לעשות, ולשים את הצפון במרכז ועכשיו. למעלה מחצי מיליארד שקלים נשקיע בחוג חינם לכל ילד בכיתות ד'-ה', בשיעורי תגבור ושיעורים פרטיים באנגלית ובמתמטיקה ובהשכלה הגבוהה של צעירי הצפון. הממשלה כולה מחויבת לצפון, אני מחויב קודם כל לחינוך".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "עשייה חינוכית היא מתן הזדמנות לכל ילדה וילד למצות את מלוא כישוריהם. הזדמנות להגשים את עצמם, לצמוח ולהשתלב בתפקידי מפתח, בכל מקום - אם ביישוב ואם במדינה.

''התכנית, חוג לכל ילד, נועדה לממש את המטרות החשובות הללו. היא מאפשרת לכל תלמידה ותלמיד בצפון הארץ לבחור תחום שמעניין אותם ומרחיב את האופקים שלהם. התכנית מאפשרת להם לנהל שעות פנאי איכותיות ומשמעותיות'', הדגיש אבואב.