אזריה בבית הדין. ארכיון
אזריה בבית הדין. ארכיוןצילום: תומר אפלבאום - "הארץ"

בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה התחדש הבוקר (שני) הדיון בערעורו של סמל אלאור אזריה על הרשעתו בהריגה.

בפתח היום השני של הדיון בערעור טען סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, כי הרשעתו של אזריה יסודה בטעות.

"אין להעלות על הדעת להשאיר את ההרשעה על מקומה", אמר שפטל והסתמך בין היתר על קביעתו של השופט הצבאי שדן במעצרו של אזריה לפיה יש בתיק ראיות לכאן ולכאן. לטענתו, הרלוונטיות של הקביעה נותרה בעינה.

שפטל הוסיף וטען כי "לאלאור לא היה שום סיכוי במשפט הזה לאור האמירות של בכירי הצבא"

בהמשך הביא שפטל מקרים דומים, ביניהם המקרה של השוטר המתנדב ביפו שירה במחבל והמקרה של אל"מ ישראל שומר, וטען כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד אזריה בעוד התיק נגדם נסגר מעידה על "אכיפה ברירנית".

שפטל הדגיש כי לדעתו אל"מ שומר פעל כראוי, אולם לדבריו ביקורתו היא על ההחלטה של הפצ"ר בעניינו של שומר בה לטענתו מתעלם הפצ"ר מכל מה שרואים בסרטון של האירוע.

"זה מעביר באופן ברור את הנטל לתביעה, לשכנע שאין כאן (במקרה אזריה) באכיפת חוק בררנית. זה נטל שאין דרך לעמוד בו!", אמר שפטל לשופטים.

"אני רוצה לראות, אני סקרן לראות הרבה מקרים כאלה שבהם הוחלט להעמיד לדין! אין כאלה בנמצא!", הוסיף שפטל.

בשלב מסויים בדיון זעם שפטל על השופט צבי סגל, "בית הדין רואה רק דברים נגד המערער! הרי הסרטון לא מראה את הצעקה 'הוא דקר חבר שלי ומגיע לו למות'". השופט השיב כי יש התייחסות לטענה ושפטל שלל את דבריו.

בפתח יום הדיונים אמר אביו צ'רלי אזריה "אנחנו מקבלים איומים ואין לנו אבטחה. זאת בזמן שהתביעה הצבאית עם אבטחה. אני דורש שיאבטחו את הבן שלי. 14 חודשים הבן שלי יושב, ומהיום הראשון אנחנו מקבלים איומים". לטענת האב, שמונה תלונות בגין איומים הוגשו על ידי המשפחה.