יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: חזקי ברוך

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת המחנה הציוני בברכות לנשיא צרפת עמנואל מקרון על בחירתו.

"אני מברך על ניצחונו אמש של עמנואל מקרון והיבחרו לנשיא צרפת. אפשר בהחלט לומר כי מדובר בניצחון של הדמוקרטיה והחירויות על פני הגזענות והקיצוניות", אמר הרצוג והוסיף, "אזרחי צרפת, המדינה שחרתה על דגלה את משמעות הדמוקרטיה, אמרו אתמול לא לגזענות, לאלימות ולשנאה – וכן לשוויון, לחירות, לאחווה ולתקווה".

הרצוג התייחס לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת ואמר, "המושב הקרוב יהיה מושב מכריע בנושאים שיקבעו את אופייה של הדמוקרטיה הישראלית – עם עליית תאגיד השידור הציבורי שנרמס שוב ושוב בידי ראש הממשלה ושלוחיו, עם חוק הלאום של לוין וביטן שמפר את האיזון העדין והקדוש בין היהודית לדמוקרטית, וחוקים אנטי דמוקרטיים נוספים אותה מתכוונת להביא הממשלה ונגדם נפעל בכל האמצעים שברשותנו. וכמובן סוגיות חברתיות וכלכליות חשובות".

בהמשך התייחס הרצוג בביקור טראמפ בהמשך החודש, "ביקורו של הנשיא טראמפ הוא חשוב מאוד לישראל ואני מברך על כך. שבתי הבוקר מארצות הברית והתרשמותי היא שנשיא ארה"ב נחוש להניע תהליך מדיני אקטיבי במזרח התיכון לשלום בין הישראלים לפלסטינים. נתניהו יאלץ להכריע בין הצורך הלאומי ההיסטורי, לבין האינטרסים הצרים שלו".

לדבריו, "ראש הממשלה כתמיד מעדיף את שרידותו האישית על פני טובת המדינה. זהו ראש ממשלה חרדתי, העוסק מבוקר עד ערב בהעמקת הקרע בעם, בהחלשת החברה בישראל, בפגיעה בדמוקרטיה, ובפגיעה בלכידותה של ישראל אל מול אוייביה. תפקידנו כנבחרי ציבור הוא לשים את המדינה לפני המפלגה, את טובת הציבור על פני טובתנו האישית".

לכן יצירת גוש פוליטי אלטרנטיבי הוא צו השעה. אי האמון בנתניהו חוצה את מחנות הימין והשמאל ושותפיו של נתניהו לממשלה מבינים בכל יום שעובר, יותר ויותר את הסכנה המוחשית שבהמשך כהונתו. עלינו להיות מוכנים לרגע בו יסיים את כהונתו, והוא קרוב, בו נידרש לשרטט ולקבוע כיצד תיראה המדינה ביום שלאחר נתניהו", הוסיף הרצוג.