אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

המחלקה לאיומי טרור במשרד הפנים הצ'כי הודיעה כי לוסי מיסליקובה, הנערה בת ה-16 מתנועת הצופים בצ'כיה שצולמה כאשר היא עומדת באומץ מול מפגינים ניאו נאצים בעיר ברנו בצ'כיה בשבוע שעבר, זוכה להגנה משטרתית.

בהודעה נאמר כי ההחלטה להגן על הנערה התקבלה לאחר שהיא ספגה איומים קשים על חייה בעקבות התמונות שפורסמו בכלי התקשורת בכל רחבי העולם.

מיסליקובה היתה בין 300 מפגינים שעמדו מול הפעילים הניאו נאציים במהלך ההפגנה בתאריך 1 במאי. אחד הצלמים שנכח במקום תיעד אותה עומדת פנים מול פנים עם מפגין ניאו נאצי, והתמונה של מיסליקובה האמיצה הפכה אותה למפורסמת בכל רחבי העולם.

אלא שבקרב הפעילים הניאו נאציים המהלך של מיסליקובה לא התקבל בברכה ובימים האחרונים התקבלו איומים רבים על חייה. במשטרת ברנו החליטו שלא לקחת סיכונים ולהציב שמירה משטרתיתי הדוקה על מיסליקובה בנסיון למנוע פגיעה בה.

מיסליקובה הצעירה אמרה כי היא "מודאגת מאוד מהאיומים על חייה] ומעריכה את הצעד בו נקטה משטרת ברנו על מנת להגן עליה".

בראיון שהעניקה לסוכנות הידיעות "AP" אמרה מיסליקובה כי למרות האיומים על חייה, היא אינה מתחרטת על המעשה האמיץ שלה. "אני חושבת שזה הגיוני להישמע ולהיראות. זה חשוב שאנשים צעירים יגיבו על נושאים ציבוריים ויביעו את דעותיהם. הם אלו שיחיו בעתיד, והם צריכים לעצב אותו כפי שהם רוצים".

על העימות עם הפעילים הניאו נאציים היא סיפרה, "החזקנו שלטים וקראנו סיסמאות שהניאו נאציים לא אהבו, ואותו פעיל ניאו נאצי שהתייצבתי מול היה נחוש 'להסביר' לנו את זה. דיברנו על האומה הצ'כית, על גבולות, הגירה. אני לא רוצה לשפוט אותו, ואני לא נלחמת נגד האנשים האלו. אני נלחמת רק נגד הדעות שלהם".

מיסליקובה ציינה גם כי לאורך האירוע כולו לא חשה פחד. "השתתפתי באירוע בצורה לא אלימה" היא הוסיפה.