נשיא המדינה משחק בספינר
נשיא המדינה משחק בספינרצילום: מארק ניימן / לע"מ

עשרות ילדים פנו במהלך הימים האחרונים למכון המדעי טכנולוגי להלכה בירושלים ובידי כל אחד מהם משחק "ספינר".

הילדים שהגיעו בעצמם למכון הצטרפו לעשרות רבות של פניות שזרמו בשבוע האחרון דרך האימייל בנוגע לשאלה האם מותר לשחק ב"ספינר" בשבת.

מדובר בלהיט העכשווי החדש שמשגע את הילדים בעולם כולו. העיגול הקטן, בעל שלושת הכנפים, אשר בסיבוב ידני קל הוא ממשיך להסתובב סביב עצמו כמו שבשבת, כובש את לב הילדים ומעלה את השאלה האם מותר לשחק בו גם בשבת.

לאחר שפירקו את ה"ספינר", ובדקו אותו על קרבו, השיבו רבני המכון לפונים כי ב"ספינר" רגיל מותר לשחק בשבת ללא כל חשש, אולם ב"ספינר" מאיר ומנצנץ אסור בהחלט לשחק בשבת, שכן סיבובו גורם להארת נורות הלד הקבועות בו.

עם זאת, המליצו רבני המכון בפני הילדים להימנע מהבאת ה"ספינר" לבית הכנסת בשבת, על מנת שלא לפגוע בכבוד המקום וקדושתו, ובוודאי להיזהר שלא לשחק בו בשעת התפילה וקריאת התורה.

במכון מציינים עוד כי למרות ההנחה הרווחת בקרב יצרני ומשווקי ה"ספינר" כי הוא מסייע לבעיות קשב וריכוז, אין לילדים לשחק בו אלא בשעות הפנאי ובזמני ההפסקות בלימודים, ואילו בשעות הלימודים יש בכך משום חוסר דרך ארץ וזלזול הן כלפי חומר הלימודים והן כלפי המורים והמלמדים. לפיכך על ילדי בתי הספר ותלמודי התורה להימנע מלשחק ב"ספינר" במהלך השיעורים.