רון לאודר
רון לאודרצילום: פלאש 90

אני נרגש להיות כאן היום עם כל כך הרבה חברים נאמנים של ישראל. ברצוני לפתוח בתודה לשרי ישראל הרבים והמכובדים, חברי הכנסת, חברי הטוב אלן דרשוביץ וללארי קינג האגדי על שהם כאן היום.

כמו כן ברצוני להודות לנבחרים האמריקאים שנמצאים כאן אתנו.

שמעתי לראשונה את טום קוטון נושא דברים כאשר היה מועמד לסנאט ב-2012 ואמרתי לעצמי: מי זה? הוא אומר את כל הדברים שאני מאמין בהם. כל מה שהוא אומר הגיוני לגמרי. ואפילו שהקהילה היהודית של ארקנסו מהווה אפס-נקודה-אחד-אחוז, לא תמצא תומך נלהב יותר של ישראל והעם היהודי.

אתנו היום גם הסנטור מננדז, תומך נאמן נוסף של מדינת ישראל. סנטור מננדז הפגין מנהיגות אדירה וכושר שיפוט כאשר אמר לנשיא אובמה: לא. העסקה עם איראן לא תהפוך אותנו לבטוחים יותר. היא לא תהפוך את ישראל לבטוחה יותר. ואני לא אצביע בעדה. זה לא היה דבר קל לעשות עבור דמוקרט. אבל זה היה הדבר הנכון לעשות, ועל כך אני אסיר תודה.

לאורך הקריירה הארוכה שלו בשירות הציבורי, חבר הקונגרס אליוט אנגל היה תומך חזק ועקבי של ישראל, ואני מודה לו על שהצטרף אלינו היום. לבסוף, ברצוני להודות לחברת הקונגרס גרייס מנג מקווינס על תמיכתה בישראל.

ברצוני להשתמש בזמן שניתן לי בכדי לדבר על אחד האיומים הגדולים ביותר עימם מתמודד העם היהודי, והוא האנטישמיות והאנטי-ציונות.

כן, האנטישמיות של העבר עדיין קיימת: צלבי הקרס שראינו צבועים על קירות ומצבות לאורך עשורים רבים. אך יש גם משהו חדש: אנטישמיות שמנסה להסוות את עצמה כאנטי-ציונות.

אנטישמים רוצים להשמיד את המדינה היהודית היחידה בעולם. מאחר ולא הצליחו להשמיד את הצבא הישראלי, מאחר ולא הצליחו להשמיד את הכלכלה הישראלית, כעת מנסים אויבינו להשמיד את ישראל במישור הפוליטי והמוסרי. הם רוצים להפוך את ישראל למדינה מנודה, מדינת אפרטהייד, מדינה רשעית, בעזרת עוד ועוד ועוד שקרים.

הרבה פעמים אני שומע אנשים שאומרים: "אני לא אנטישמי, אני רק אנטי-ישראל".

לעולם לא אשכח את פגישתי עם הוגו צ'אווס המנוח, בעת שכיהן כנשיא ונצואלה. החלטתי לשבור את הקרח על ידי כך שאמרתי, "הנשיא צ'אווס, אני מבין שאתה אנטישמי." רציתי שהפגישה תתחיל ברגל ימין.

הוא ענה שאיננו אנטישמי, רק אנטי-ישראל.

על כך עניתי לו, "מי אתה חושב חי בישראל? חייזרים?"

להיות אנטי-ישראל פירושו להיות אנטישמי, פשוט מאוד.

אפילו האפיפיור פרנסיס אמר לי, כאשר נפגשתי איתו: אין כל הבדל בין אנטי-ישראלי לאנטישמי. והוא המשיך ואמר שאפשר שלא להסכים עם המדיניות של ישראל, אך אי אפשר להתנגד לזכותה של ישראל להתקיים.

ובכל זאת, רגשות אנטי-ישראלים סובבים אותנו בכל מקום. אנחנו רואים את זה בארגון האומות המאוחדות, עם UNESCO שהצהירה באופן אבסורדי שהר הבית אינו קשור לעם היהודי. אנחנו רואים את זה בקמפוסים של קולג'ים, שם הצעירים שלנו נאלצים להתמודד עם מטח של שקרים אנטי-ישראלים במסווה של ארגון BDS.

לקונגרס היהודי העולמי, הארגון שהיה לי הכבוד להוביל ב-10 השנים האחרונות, יש תכנית להתמודדות עם האתגר הזה. הקמנו בקונגרס היהודי העולמי שלוש מחלקות שעובדות קשה בכדי להביס את צורת האנטישמיות החדשה הזו.

יחד, המאמצים הללו יהוו כיפת ברזל שתגן על ישראל מפני איום האנטישמיות.

ראשית, הקונגרס היהודי העולמי הקים מחלקת תקשורת חדשה, או מה שניתן לכנות הסברה. במשך זמן רב מידי אפשרנו לאויבים שלנו להגדיר אותנו. פרופגנדה, שקרים ומידע שגוי לגבי ישראל נמצאים בכל רחבי האינטרנט. תגובה אינה מספיקה. עלינו להיות פרואקטיביים ועלינו להיות אגרסיביים.

אין כל סיבה שישראל תפסיד במאבק יחסי הציבור. יהודים המציאו את יחסי הציבור! לא רק זאת, אלא שהטכנולוגיה הישראלית הפכה את מהפכת המדיה החברתית לאפשרית וממשיכה לדחוף קדימה את החזית הדיגיטלית. אך למרות זאת, העולם שומע רק צד אחד של הסיפור – וזה איננו הצד של ישראל. אנחנו נעביר מסר חזק ברשתות החברתיות ובאינטרנט לגבי ישראל וכל הדברים הנהדרים שהיא עושה.

שנית, נערכים מאמצים משפטיים משמעותיים להילחם ב-BDS. לצורך הבסת ארגון ה-BDS, הקונגרס היהודי העולמי משתמש בכישוריהם של עורכי הדין היהודיים המבריקים ביותר, ביניהם אלן דרשוביץ הנהדר, שנמצא אתנו היום.

סנטורים ואנשי קונגרס, יחד עם בית המחוקקים, מקדמים חקיקה דו-מפלגתית להוצאת ה-BDS אל מחוץ לחוק. 19 מדינות כבר הצליחו להעביר חוקים אנטי-BDS. אנחנו מתקדמים בצורה מצוינת.

הקונגרס היהודי העולמי הקים מחלקה חדשה שלישית, המתמקדת בחינוך. נלמד את הצעירים להיות גאים במורשת שלהם – להיות גאים בישראל, לעמוד איתן ולחשוף את השקרים הנאמרים על ישראל.

מזמן אני מאמין כי הנכס הגדול ביותר שלנו הם ילדינו והחינוך שלהם. אך מרגע שהם מגיעים לקולג', הם מתמודדים עם מתקפה של שקרים נגד ישראל. זה מסוכן מפני שעבור צעירים רבים הקולג' הוא החשיפה הראשונה שלהם לפוליטיקה של המזרח התיכון. אותם צעירים פגיעים להשפעה על ידי הפרופגנדה הקשה של פעילים אנטי-ישראלים שעברו הכשרה אינטנסיבית לביצוע תפקידם. אנחנו צריכים להגיע לצעירים במקום בו הם נמצאים – האינטרנט והמדיה החברתית. עלינו לספר להם מי אנחנו, מה הערכים שלנו, ומה העם היהודי עושה למען העולם.

עלינו להבטיח כי אויבינו לא יגדירו אותנו. עלינו ללמד את הדור הבא לחבוק את המורשת שלהם ולא לנטוש אותה.

באופן אישי פתחתי 25 בתי ספר יהודים בכל רחבי מזרח ומרכז אירופה. הצלחנו במקומות בהם חינוך יהודי לא היה אפשרי במשך יותר מ-60 שנה. במקומות אלו, החיים היהודים פרחו מפני שהשקענו בחינוך יהודי.

אך כאשר נולדתי, יהודים היו 4 אחוזים מהאוכלוסייה האמריקאית. היום אנחנו רק 1.8 אחוז. מלבד בקרב ישראלים וחרדים, שיעור הילודה לא מגיע אפילו לרמת התחלופה הטבעית. עלינו לעודד יהודים, ללא קשר האם נולדו בבואנוס איירס, באפלו, או באר שבע, להיות גאים בזהות היהודית שלהם, להינשא לבני זוג יהודים, ולגדל ילדים יהודיים! כל יהודי שנציל מאדישות יחזק את העם שלנו. במקביל לחידוש מאמצינו להנחת אבני הבסיס לשלום, אנחנו, העם היהודי, חייבים להציג חזית חזקה ומאוחדת.

יש לנו חברים מדהימים שיתמכו בישראל בעתות משבר. הם נמצאים בקונגרס, בסנאט ובבתי הנבחרים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב. אנחנו גם רואים אותם בכנסיות ממיין ועד קליפורניה. לישראל אין חברים טובים יותר מאשר הנוצרים בכל רחבי העולם אשר באים לישראל, אשר עומדים לצידה של ישראל, ואשר שומרים את ישראל בליבם.

יש לנו נשיא חדש ופרו-ישראלי, דונלד טראמפ. יש לנו מזכ"ל חדש של האומות המאוחדות, שדיבר בכינוס של הקונגרס היהודי העולמי בשבוע שעבר. המזכ"ל גוטרש הבטיח לנו שיעשה כל שביכולתו לשנות את ההטיה האנטי-ישראלית של האו"ם. אם האו"ם לא ישתנה, אני סבור כי ארה"ב צריכה לחשוב מחדש עד כמה עליה לממן את הארגון.

בסתיו הקודם הזמנתי סקר בקרב יהודים ברחבי העולם. אחד הדברים הרבים המרתקים שלמדנו היה שרובם הגדול של היהודים אופטימיים לגבי העתיד שלנו ועתידה של ישראל. אני חולק תחושה זו של אופטימיות. אני מאמין שישראל עתידה להאיר באור זוהר יותר מאשר אי פעם.

ישראל תשגשג מאחר ואנו מחנכים את הדור הבא. ישראל תשגשג מאחר ואנו מאוחדים. וישראל תשגשג מאחר ואנו שואפים להשגת שלום עם בטחון.

בשבוע שעבר, הקונגרס היהודי העולמי התכנס בניו יורק – מעל 800 יהודים, המייצגים 90 מדינות, עם 98 אחוזים מהאוכלוסייה היהודית בעולם. זו הייתה קבוצת אנשים ראויה לציון.

וזה מה שעלה במוחי: מהחרדים ביותר ועד לחילונים ביותר, מהליברלים ביותר ועד הקונסרבטיביים ביותר, אנחנו עם אחד.

אנחנו עם אחד – ואנחנו עומדים מאוחדים עם ישראל. זה נכון היום. זה יהיה נכון לעד. תודה רבה. יברך אתכם האל, ומי ייתן וימשיך לברך את מדינת היהודים ישראל.