אבו מאזן חוגג עם מחבלים ששוחררו. ארכיון
אבו מאזן חוגג עם מחבלים ששוחררו. ארכיוןפלאש 90

על רקע הצעת החוק 'טיילור פורס' שנדונה בימים האחרונים בקונגרס האמריקני הדורשת מהרשות הפלסטינית להפסיק את העברת התשלומים למשפחות מחבלים ולאסירים הפלסטינים בישראל, פרסמה תנועת אגודת ישראל בארצות הברית הודעת תמיכה בחוק.

"אגודת ישראל באמריקה תומכת בחוק 'טיילור פורס' שמתנה סיוע חוץ אמריקני לרשות הפלסטינית בגינוי פומבי מצידה לטרור, בנקיטת צעדים נגדו ובהפסקת תשלומים למחבלים ולמשפחותיהם", הבהיר הרב אבא כהן, סגן נשיא לענייני ממשל ומנהל משרדי אגודת ישראל באמריקה בוושינגטון.

לדבריו, מי שאינו מצדד ביוזמה - כמוהו כתומך בטרור. "הפורענות ושמה טרור נגד חפים מפשע הינה רוע גמור. כל חברה של בני תרבות חייבת להוקיעו ולגנותו בחוזקה ובאופן חד־משמעי ולנקוט בכל אמצעי כדי להכחידו. מי שאינו עושה כן, הריהו מעודד ומחזק את הרוע, השנאה ושפיכות הדמים".

"העובדה שהרשות הפלסטינית מקדשת במסגרת חוקיה מתן פיצויים למחבלים ולמשפחותיהם בעבור מעשי אלימות, מהווה ביטוי לחוסר עקרונות והיעדר כל מצפון. דבר זה מייצג לא פחות מאשר הערצה לטרור ומתן תגמול לכך בחברה הפלסטינית – בפרט בקרב הצעירים שבה – ומבטיח כי מעשי הרצח וההרס כלפי ישראלים וחפים מפשע אחרים רק ימשיכו", אמר הרב כהן.

הוא הדגיש כי "ארצות הברית לא יכולה לשאת את העובדה כי השימוש בסיוע חוץ שלה לרשות הפלסטינית יעודד ויסייע, ישירות או בעקיפין, לתמיכתו של משטר זה בטרור. הסיוע האמריקני חייב לעצור על מפתן דלתו של הטרור. מסיבה זו, אגודת ישראל באמריקה מביעה תמיכה נמרצת בהצעת החוק 'טיילור פורס', חקיקה שתתנה את סיוע החוץ האמריקאי לרשות הפלסטינית בגינוי פומבי מצד זו האחרונה כלפי הטרור, נקיטת צעדים אמינים לחקור, להעניש ולהביא לסוף של מעשי טרור, והפסקת התשלומים שהיא מעניקה למחבלים ולמשפחותיהם".

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גראהם יזם את הצעת החוק שנקראת על שמו של טיילור פורס, אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע בתל אביב במהלך השנה שעברה ומשפחתו מתגוררת בדרום קרוליינה, אותה מייצג גראהם בסנאט.

במהלך טקס יום הזיכרון בשבוע שעבר הזכיר נתניהו את עניין התשלומים למחבלים על ידי הרשות הפלסטנית ודרש מיו"ר הרשות לבטל את הנוהל המחפיר.