צחי הנגבי
צחי הנגביPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

השר צחי הנגבי התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לסוגיית האיסור על ח"כים לעלות להר הבית.

במסגרת מענה בשם הממשלה לשאילתות, תהה ח"כ יהודה גליק (ליכוד) מדוע עדיין אסור לחברי הכנסת להגיע להר. הנגבי השיב, "נפלה בחלקי הזכות ב-2003 לקבל החלטה על פתיחת הר הבית מחדש, לביקוריהם של בני כל הדתות. ניתנה הנחיה לנבחרי ציבור לא לעלות להר הבית. יש נבחרי ציבור שרוצים להסלים את המצב והרגישות בהר הבית לא ירדה".

הנגבי הוסיף כי "השקט הזה הוא בעיני חלק מהאנשים לצנינים. המטרה שלנו לשמור על הר הבית כנכס של העולם כולו. ח"כ גליק הגיש בג"ץ בנושא ותגובת המדינה תינתן בהליך המשפטי".

ח"כ גליק שאל את הנגבי גם בנושא המדיני, וביקש לדעת האם הממשלה ביקשה מהממשל האמריקני שלא להעביר את השגרירות לירושלים.

השר הנגבי השיב, "כחבר ליכוד, על כל ידיעה אתה מאמץ וקובע שהיא עובדה? קצת פורפורציה. זה מופרך ונועד לפגוע בממשלה. אתה לא אמור לפגוע בממשלה אז קצת שליטה עצמית. זה לא היה ולא נברא. 3000 שנים ירושלים היא בירתנו הנצחית והיא תמשיך להיות כזו. היינו רוצים שכל המדינות יעבירו את השגרירויות לירושלים".

ח"כ דב חנין תהה מדוע ראש הממשלה החליט לסגור דווקא אתמול את רשות השידור. הנגבי השיב, "אני משיב כאן כשר התקשורת ולא רק כממלא מקום. אני שומע את השאלה ואני אומר אין גבול לחוצפה".

הוא פנה לח"כ חנין ואמר לו, "אתה פה, ביודעין או בלא יודעין, מעליל עלילות על ראש הממשלה והממשלה. ההחלטה של אתמול לא קשורה לממשלה ולראש הממשלה. מי שקיבל את ההחלטה זה כונס הנכסים הרשמי והוא אחראי על החלטה".

הנגבי גם האשים כי "כל הבכי והנהי על סגירת רשות השידור הוא באשמת האופוזיציה. ביקשנו מהם בתקופה האחרונה חמישה קולות שיצטרפו לשישים ושישה (במקום מפלגת כולנו שלא הסכימה לפרוץ את מסגרת התקציב, ח"ע). אם היינו מקבלים מכם חמישה קולות, היתה יכולת להשאיר את רשות השידור על כנה. אתם לא הסכמתם. יכולתם להציל את רשות השידור ואני אישית פניתי לכולם ואתם התחמקתם".