קומי
קומיReuters

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב בצהריים (רביעי) לסערה שעוררה החלטתו לפטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי.

"ג'יימס קומי יוחלף באדם שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר ל-FBI את הרוח והיוקרה", כתב טראמפ בטוויטר. "קומי איבד את האמון של כמעט כולם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. כשהעניינים יירגעו הם יודו לי!", כתב הנשיא.

טראמפ גם הדף את הביקורת של המפלגה הדמוקרטית על ההדחה של קומי, "הדמוקרטים אמרו כמה מהדברים הקשים ביותר על ג'יימס קומי, כולל העובדה שצריך לפטר אותו", הזכיר הנשיא וטען כי הדמוקרטים מעמידים פנים שהם "עצובים מאוד".

גם רוסיה הגיבה לפיטורים של קומי. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "לרוסיה אין שום קשר לזה, זה עניין פנים אמריקני". הוא הביע תקווה שהפיטורים לא ישפיעו על יחסי המדינות נוכח העובדה שקומי פוטר בעיצומה של חקירה על המעורבות הרוסית בפוליטיקה האמריקנית.

מוקדם יותר דווח כי ראש ה-FBI ג'יימס קומי נאם בפני עובדי לשכת החקירות הפדרליות בלוס אנג'לס, ושמע על הפיטורים שלו דרך כלי התקשורת שהיו במקום.

הודעת הפיטורים ריצדה על מסכי הטלוויזיה, ותחילה חשב קומי שעובדיו מבקשים למתוח אותו ואפילו אמר להם שזה משעשע. כשעה אחר כך התקבל בלשכתו מכתב הפיטורים הרשמי.

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר הלילה כי "הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום לראש ה-FBI ג'יימס קומי כי הוא פוטר מתפקידו. טראמפ הגיע להחלטה בהתבסס על המלצות היועץ המשפטי לממשלה וסגנו.

"ה-FBI הוא אחד המוסדות המכובדים בארצות הברית, והיום יתחיל פרק חדש בגולת הכותרת של אכיפת החוק במדינתנו", נכתב בהודעת הדובר, שבה נמסר כי החל חיפוש מיידי אחר מנהל חדש לבולשת.