מתן צור
מתן צורצילום: נדב (גיגי) נוה

מות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

הולדן קולפילד, הגיבור של 'התפסן בשדה השיפון'. אני חושב שדרכו למדתי מהו ייאוש. ומנגד, מצאתי בעצמי הרבה רצון לא להיכנע לו.

סרט מומלץ:

'הערת שוליים' הגאוני, שהוא יצירת מופת בעיניי. הפעם הראשונה שהרגשתי שאפשר לעשות בארץ קולנוע שהוא באמת באמת טוב. ו'גבעת חלפון' שהוא הראשון שהצחיק אותי, כבר בגיל צעיר מאוד.

מה מצחיק אותך?

אשתי, אביטל, קורעת מצחוק ושנונה לאללה. היא מצחיקה אותי הרבה. וגם הילדים שלי מצחיקים אותי מאוד. מתברר שיש לילדים חוש הומור נהדר ותזמון קומי לא רע בכלל. כנראה שזה איכשהו עבר בגנים. עכשיו נשאר להתפלל שילמדו הנדסת תוכנה ולא ילכו להיות קומיקאים.

הבילוי המועדף עליך:

מתוקף עבודתי כתסריטאי, אני שואב מצפייה בסדרות וסרטים הנאה כפולה - גם כצופה ממוצע, וגם כאיש מקצוע, או לפחות ככה אני משכנע את עצמי שאני עובד גם בערב. אז תנו לי ערב בבית, עם אשתי, ארוחה טובה (טחינה וביצה עין) ומשהו טוב לצפות בו. יש רק דבר אחד יותר כיף מזה, וזה בשבילי להירדם על הספה. למזלי, גיליתי שאפשר לשלב בין השניים.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

יש לנו מנהג באנדרדוס, לפתוח קבוצה נפרדת לכל פרויקט שאנחנו עושים, חוץ מהקבוצה של הדברים השוטפים. ברובן מאוד מצחיק בסך הכול. לא מזמן ספרתי לכמה קבוצות הגענו - זה מתקרב לאזור ה‑70. רובן לא פעילות, אבל מדי פעם אנחנו מקפיצים קבוצה שדממה שנתיים וחצי-שלוש ככה בשביל הכיף. מה אני יכול לומר, אנחנו לא אפויים עד הסוף.

איזה שחקן מעניק לך השראה?

תכל'ס, כל דמות שאסי כהן משחק. הוא בעיניי השחקן הקומי הכי טוב בארץ. בכל דמות שהוא עושה אפשר למצוא אינספור ניואנסים ודקויות שהופכות אותה להכי ייחודית ומצחיקה שיכולה להיות. תנו לי קמצוץ ממה שיש לו, או לפחות לכתוב לו או לשחק לצדו.

איזה תפקיד היית רוצה לשחק?

אריה דרעי באופרה המבוססת על סיפור חייו! לא, לא באמת. מה שכן, קורץ לי לעשות תפקיד דרמטי. מעין זה עשיתי כששיחקתי במחזמר 'יוסל'ה קמצן קדוש'. זה לא הספיק לי. בקיצור, תנו לי סדרה עם אסי כהן ותפקיד שיעשה לכם לבכות. בלי בצל.

סיטואציה מגזרית מצחיקה שטרם הפכה לפאנץ':

יש כל כך הרבה. אנחנו, כאנדרדוס, יוצרים ביחד ולחוד כבר שנים ועדיין לא מיצינו מאית ממה שאפשר לעשות. אם לבחור משהו בכל זאת, אז אולי מעלית שבת. אוי, מה שקורה במעלית שבת. חוויות קשות ומכוננות. מעטים שרדו כדי לספר. מישהו צריך לעשות מזה מערכון.