אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הורה לחלק לעובדי חברת ביכורי השקמה של רמי לוי, את מלוא כספי הפיצויים בסך 1,500,000 שקל שפסק בית הדין לעבודה לטובת ההסתדרות.

נזכיר כי בפסיקתו קבע בית הדין כי לוי והרשת שבבעלותו רמי לוי שיווק השקמה פגעו בהתארגנות העובדים באופן קיצוני ולכן יפצו אותם בסכום חסר תקדים.

בביכורי השקמה עבדו כ-175 עובדים אשר ביקשו להקים ועד במסגרת ההסתדרות. המהלך נתקל בפגיעה קשה ואנושה מצד ההנהלה, תוך שלוי בין היתר סגר את החברה וקלט את עובדיה בתוך רשת שיווק השקמה, רק על מנת להעלים את ההתארגנות.

בית הדין אכן מצא כי "העברת פעילות החברה הייתה מהלך פיקטיבי המונע משיקולים זרים של פגיעה בהתארגנות" – והחליט כי הפגיעה בהתארגנות מצד לוי לוותה ב"נסיבות חמורות ביותר המצדיקות פסיקת פיצוי בסכום גבוה ומשמעותי ביותר".

בימים האחרונים הועבר להסתדרות צ'ק ובו כספי הפיצויים, ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן הורה לחלק את הסכום במלואו לכל 140 עובדי החברה אשר חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות ובשל כך נפגעו על ידי לוי וחברתו.

כ-120 העובדים אשר הסכימו להצעתו של לוי לעבור לעבוד בחברת רמי לוי מחשש שיאבדו את עבודתם, יקבלו פיצוי בגובה 6,000 שקל – לפי חישוב ממוצע של משכורת אחת.

כעשרים עובדים שנותרו בסופו של דבר ללא עבודה כתוצאה מההתארגנות – אשר חלקם היו חברי הוועד - יקבלו חמש משכורות, כ-30 אלף שקל לכל עובד.

למעמד מיוחד יזכו שלושת חברי הוועד, אשר סבלו ממירב ההתנכלויות וצעדיהם הוצרו תוך שהם סבלו ממעקבים ומחקירות, פוטרו עוד טרם המעבר לחברה החדשה, ולמרות זאת המשיכו בליווי ההתארגנות ובליווי ההליך המשפטי זמן רב לאחר פירוק ההתארגנות. כל אחד מהשלושה יפוצה ב-50 אלף שקל נוספים - בנוסף לחמש המשכורות בגובה כ-30 אלף שקל.