הצנחנים שחזרו את הפריצה לכותל

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ערכה היום (חמישי) סיור בעיר העתיקה עם שלושת הצנחנים שתועדו בתמונה המפורסמת של דוד רובינגר ז״ל.

הצנחנים ציון קרסנטי, דר איציק יפעת וחיים אושרי שיחזרו את הדרך בה פרצו משער האריות לעיר העתיקה עד לרגע המפורסם של המפגש עם אבני הכותל.

הסיור התקיים במסגרת פרויקט היובל למלחמת ששת הימים שמובילה סגנית השר חוטובלי במשרד החוץ. הצנחנים העניקו לחוטובלי את התצלום המפורסם בחתימת ידם.

לסיור הוזמנו סטודנטים זרים מרחבי העולם שלומדים בארץ במרכז הבינתחומי ובאוניברסיטה העברית. ציון קרסנטי סיפר כי הרגע שבו הגיעו לכותל היה הרגע בו חזר הלב לפעום במדינת ישראל ועד לאותו רגע הלב של ירושלים היה חסר, כלשונו.

סגנית שר החוץ חוטובלי אמרה כי "הכמיהה להגיע לכותל, והדמעות של הצנחנים שחזרו לכותל אחרי 2,000 שנות תפילה הן התשובה הטובה ביותר לכל מי שמנסים לנתק את הקשר העמוק בין עם ישראל לבירתו.

''אנו חוגגים ימים גדולים", הוסיפה. ''איחוד העיר תחת ריבונות ישראל הוא הרגע שבו כל אדם מכל דת יכול להתהלך בירושלים. חובתנו לדור משחררי העיר היא לשמור על ירושלים מאוחדת ולחזק את מעמדה בהכרת העולם בירושלים כבירת ישראל".