חיים יבין
חיים יביןצילום: Moshe Shai/Flash90

יושב-ראש הקואליציה, ח''כ דוד ביטן, התעמת הבוקר (שישי) עם מגיש החדשות הוותיק חיים יבין על רקע ההחלטה הפתאומית של כונס הנכסים הרשמי לסגור את רשות השידור ביום שלישי האחרון,

"היה ברור שזה יבוא, אבל אף אחד לא היה מוכן להודעה על הסגירה באותו היום. שאלתי אם אי אפשר לדחות, ואמרו לי שלא - אם רוצים לעמוד ביעד של ה-15 לחודש", אמר ביטן בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 10.

חיים יבין תקף את הממשלה וטען כי סגירת ראשות השידור היא "ביטוי לכסח של הימין", כלשונו. "זה היה מעשה ברוטלי", טען, "אפילו ראש הממשלה בעצמו גינה את זה. אני לא זוכר אקט כל כך אנטי דמוקרטי".

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירו ביום חמישי כי נתניהו לא ידע על ההחלטה לסגור את רשות השידור בהתראה כה קצרה, והדבר נעשה בצורה לא מכובדת.

"ההחלטה לסגור את רשות השידור באופן שבו נעשתה הייתה לא מכבדת ולא מכובדת", נמסר מלשכת נתניהו. ''ראש הממשלה שמע על כך בתקשורת. הדבר נעשה לא על דעתו ולא בידיעתו מה גם שאינו מוסמך לקבל החלטה מסוג זה''.

בלשכת ראש הממשלה הזכירו כי נתניהו היה זה שנלחם על כך שחברת החדשות של הערוץ תמשיך לשדר ושכמה שיותר עובדים ייקלטו בגוף התקשורת החדש.