נציג פורטוגל, סלבדור סובראל, זכה הלילה (ראשון) בגמר אירוויזיון 2017, שהתקיים בקייב שבאוקראינה. אל המקום השני והשלישי בולגריה ומולדובה.

הנציג הישראלי, אימרי זיו, שפתח את התחרות עם השיר "I Feel Alive", הגיע למקום ה-23 בלבד, מתוך 26.

בגמר השתתפו 26 מדינות. ישראל, בולגריה, בלארוס, קרואטיה, הונגריה, דנמרק, רומניה, נורבגיה, הולנד ואוסטריה העפילו מחצי הגמר שהתקיים ביום חמישי, ואליהן הצטרפו ארמניה, אוסטרליה, אזרביג'אן, בלגיה, קפריסין, יוון, מולדובה, פולין, פורטוגל ושבדיה שהעפילו מחצי הגמר הראשון שנערך בתחילת שבוע שבעבר.

שדרן הרדיו, עופר נחשון, שהכריז על הנקודות של השופטים מישראל, ניצל את ההזדמנות להיפרד מרשות השידור, "ב-44 השנים האחרונות ישראל השתתפה בתחרות האירוויזיון וניצחה שלוש פעמים... אבל הלילה הוא הלילה האחרון שלנו", אמר נחשון, "בקרוב רשות השידור תסיים את שידורה לתמיד. בשמנו כאן, ברשות השידור, אני מבקש לומר תודה לאירופה על כל הרגעים היפים". הוא הוסיף בעברית: "אנשי רשות השידור אומרים תודה לאירוויזיון ונפרדים".

פעילים פרו-פלסטינים באירופה שניהלו בימים האחרונים מסע בקריאה "אפס נקודות לשיר של האפרטהייד הישראלי באירויזיון!" מרגישים מרוצים למדי מן המסע ומן המקום הנמוך לו זכה השיר הישראלי בהצבעה, כך מדווח דובר תנועת השמאל הקיצוני 'גוש שלום', אדם קלר.

"השלטון הישראלי ממשיך משנה לשנה בתכניות חדשות איך לדכא את הפלסטינים ולרמוס אותם, איך לבנות עוד התנחלויות ולחוקק עוד חוקים גזעניים. שלא יתפלאו שגם המתנגדים שנלחמים בנחישות נגד הדיכוי הזה מכינים משנה לשנה תכניות חדשות איך להרחיב ולהגביר את המאבק", דברי קלר.