חיילי מילואים באימון
חיילי מילואים באימוןצילום: דו"צ

בני ובנות הזוג של משרתי המילואים יוכלו לצאת שעה קודם מן העבודה, מבלי שההיעדרות תנוכה משכרם, כך אישרה ועדת הכלכלה.

הועדה אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת מוטי יוגב, איתן כבל, אייל בן ראובן ורועי פולקמן, המבקשת לתקן את חוק עבודת נשים על מנת לאפשר לעובד או עובדת שבן או בת הזוג שלהם נמצאים בשירות מילואים להיעדר מהעבודה במשך שעה אחת ביום.

לפי ההצעה שאושרה, ההיעדרות תתאפשר לבני זוג שעובדים במשרה מלאה, ולהם יש ילדים מתחת לגיל 13.

כאשר אחד מבני הזוג יצא לשירות מילואים של חמישה ימים רצופים לפחות. העובדת, או העובד, יצטרכו להודיע על מימוש הזכות למעסיק וההיעדרות לא תנוכה משכר העבודה ותהיה על חשבונו של המעסיק.

בנוסף, ח"כ יוגב ביקש מהועדה להוסיף תיקון שלא התקבל בדיון הקודם אשר מאפשר היעדרות של שעה במציאות של קריאה בצו 8, זאת בכדי לאפשר למשפחה להתארגן בזמני חירום.

לדברי ח"כ יוגב "אלו צעדים מהותיים וחשובים לטובת משרתי המילואים מתוך הבנה שמשרת המילואים אינו לבד ובת/ן הזוג הנותר מאחור בבית עם הילדים, נרתם למאמץ וראוי להערכה בחוקי מדינת ישראל".

יוגב הוסיף: "באותה מידה שהמעסיקים הסכימו לקבל על עצמם את אותה שעה, מן הראוי שתינתן שעה ביום שיאפשר למשפחה בה אחד ההורים יצא בפתע למילואים ארוכים, ישעה זו תתוקצב לבת/ בן הזוג להתארגנות הנדרשת. משרתי המילואים זו הנבחרת הלאומית המתנדבת שנים, להגן על קיומנו. תפקידנו בכנסת לסייע להם לקיים את משפחתם בעת יציאת בן או בת הזוג למילואים, בודאי בפתע פתאום בצו 8 ללא כל הכנה מראש".

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, בירך על האישור, "אני מברך את יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל ואת הח"כים הנוספים, על העברת התיקון לחוק עבודת נשים שמממש בפועל את שינוי התפיסה כלפי חיילי המילואים אותו מוביל משרד הביטחון. היום אנחנו מדברים על משרת מילואים ובת זוגתו. משרת המילואים משלם מחיר משפחתי כאשר הוא יוצא להגן על עם ישראל בארצו ובת זוגו היא זאת שנותנת לו את הרוח הגבית ועליה נופלות עיקר הטיפול במשפחה ובבית".

"כאב ל-9 ילדים שעשה שירות מילואים של כ-50 ימים בשנה, אני מצדיע לאותן נשים ולאותן המשפחות. בחודש הבא אקיים יחד עם חברי ח"כ כבל וח"כים נוספים יום הצדעה למשרתי המילואים בכנסת בו נציג את חבילת ההטבות המלאה שהבאנו לאישור לאחרונה בוועדת השרים לענייני מילואים ובמליאת הממשלה", הוסיף בן דהן.

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן, שהצעתו מוזגה עם הצעת החוק למען בני ובנות הזוג של מילואימניקים בירך אף הוא, "אנחנו חבים למילואימניקים המון, וחייבים לתגמל אותם ולאפשר להם לשרת בראש שקט ובלב חפץ. אני שמח שדווקא ביום המילואים אישרנו חוק חשוב ביותר לטובת משפחות אנשי המילואים, שהן הנושאות בעול השירות של בני הזוג."