אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: חזקי ברוך

שר הביטחון אביגדור ליברמן פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת ישראל ביתנו בהתייחסות למה שהוא הגדיר "עלילה", שפורסמה לדבריו בעיתון "מקור ראשון" ובערוץ 7, לפיה ההחלטה לסגור את הפנימייה הצבאית באור עציון נובעת מרצון להיאבק בציבור הדתי לאומי.

"ציבור דתי לאומי הוא ציבור חשוב מאוד. אני ומפלגתי מכבדים את הציבור הזה. אין שום קשר בין זה ובין ההחלטה המקצועית של מערכת הביטחון", אמר ליברמן.

שר הביטחון ציין כי ההחלטה התקבלה על פי נתונים של מערכת הביטחון. "הפנימיה הריאלית בחיפה היא פנימיה שפתוחה לכולם. בין שליש לרבע התלמידים בריאלי בחיפה הם חובשי כיפות. העלילות שאנחנו שומעים בימים האחרונים בניסיון לכפות החלטה בצורה אלימה על מערכת הביטחון הן לא ראויות".

ליברמן הדגיש כי מערכת הביטחון נותנת יחס מועדף לציבור הדתי לאומי, וציין כי שיעור המכינות הדתיות גדול בהרבה משיעור הדתיים באוכלוסיה, וכי במקביל מתקיימות למעלה מ-70 ישיבות הסדר, "אין לאף אחד סידורים מהסוג הזה, שם התלמידים משרתים בסך הכל 16 חודש, וזה הכל על רקע קיצור השירות. כאשר אני מתייחס על דחיית שירות לשנה שנייה, כ-80 אחוז זה רק למכינות דתיות. כל הטענות ששמענו לאחרונה על קורס קצינים אני לא מבין מאיפה זה בא".

"יש פה פשוט הסתה, ניסיון לעשות רווח פוליטי, ניסיון לחטוף יתרונות אלקטורליים על חשבון הצבא, אני קורא להפסיק עם העלילות ועם ההסתה. הדבר הזה מצביע על אובדן תחושת האחריות. אנחנו מבקשים לא לערב שיקולים פוליטיים, לא להסית נגד מערכת הביטחון ולא לנסות לעשות רווח פוליטי על חשבון מערכת הביטחון", הוסיף ליברמן.

בתשובה לשאלת אחד הכתבים הבהיר ליברמן כי שאלת סגירת הפנימיה באור עציון לא תיבחן פעם נוספת, זאת בניגוד להודעה שפורסמה הבוקר מטעם משרד הביטחון.