ערוכים למתקפת סייבר נוספת
ערוכים למתקפת סייבר נוספתצילום: iStock

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כינס היום (שני) הערכת מצב לסייבר ורציפות פיננסית בה השתתפו רשות הסייבר הלאומית, בנק ישראל, הפיקוח על הבנקים, רשות שוק ההון, רשות ניירות ערך ואגף החשב הכללי.

לאחר מתקפת סייבר שפגעה בימים האחרונים במספר רב של מדינות ברחבי העולם, התקיימה הרכת מצב ראשונה מסוגה שתהווה פלטפורמה שתתכלל את המערכת הפיננסית בתקופת היערכות מוגברת זו.

מטרת הערכת המצב היתה בניית תמונת מצב מקיפה למקבלי ההחלטות, חיזוק חוסן המערכת הפיננסית ומיסוד תרבות הערכות המצב.

בתום הדיון מנכ"ל משרד האוצר הנחה את הגופים המשתתפים לקיים תרגיל סייבר המדמה תקיפה רב מערכתית בגופים מוסדיים ובגופים פיננסים, התרגיל יושלם עד סוף השנה.

בתום התרגיל יובא למנכ"ל משרד האוצר דו"ח היערכות ותגובת השותפים תוך תחקיר התרגיל ולימוד יסודי של לקחיו.

במשרד האוצר אומרים כי "מתקפת הסייבר שאירעה בימים האחרונים הינה עדות נוספת לסיכונים הרבים הקיימים במרחב הסייבר זאת לצד היתרונות הברורים הטמונים בו. אחת מדרכי ההתמודדות היעילות ביותר אל מול איומים אלו הינה פיתוח תרבות שיתוף מידע".

"חשיבותה של תרבות מסוג זה באה לידי ביטוי גם במסגרת האירועים האחרונים במהלכם עמד המרכז הפיננסי בקשר ישיר, רציף ומידי עם כלל הגופים הכלכליים בארץ ובכללם הרגולטורים המגזריים, התאגידים הבנקאיים, חברות ביטוח ושוק ההון וכן הבורסה לניירות ערך. לאורכו של האירוע, הפיץ המרכז התרעות ממוקדות וכן המלצות קונקרטיות לפעילות הגנתית ומניעתית במטרה להעלות את חוסנו של המגזר הפיננסי במדינה", מוסיפים באוצר.