יפסיק את הזרמת הכספים? טראמפ
יפסיק את הזרמת הכספים? טראמפצילום: אבי אוחיון. פלאש 90

מאות בני משפחות שכולות שיקיריהם נרצחו בפיגועי הטרור הפלסטיני בשנים האחרונות בארץ ובחו"ל חתמו על מכתב הקורא לנשיא האמריקאי לוודא שהרשות הפלסטינית תפסיק את ההסתה ואת התשלומים שהיא מעבירה למחבלים מורשעים שרצחו ישראלים ובני משפחותיהם.

לדברי החותמים על המכתב, התשלומים למחבלים ובני משפחותיהם הם חלק ממנגנון ההסתה של הרש"פ שגורם לעוד ועוד צעירים לצאת ולבצע מעשי טרור נגד ישראלים.

במכתב הדגישו המשפחות, "כל עוד הרש"פ מעבירה כספי דמים לרוצחי ישראלים אין מקום למשא ומתן ושיחות עם ישראל". עוד הוסיפו כי "בני המשפחות השכולות, שאיבדו בנים ובנות, בעלים ונשים, אחים ואחיות בטרור פלסטיני רצחני ארוך שנים, אינם יכולים לעמוד מנגד כאשר הנשיא האמריקאי, שהבטיח לנקוט יד קשה כלפי טרוריסטים, רומז שילחץ לפתיחת שיחות בין ישראל לרש"פ ללא שזו הביעה כל כוונה לעצור את ההסתה והתשלומים".

נציגי המשפחות השכולות ביקשו במכתבם להיפגש עם הנשיא ולשטוח בפניו את סיפוריהם האישים כדי להביא את כאבם לפניו ולהסביר את עמדתם המוצגת במכתב.

יוסי צור, פעיל מרכזי בארגון נפגעי הטרור בישראל 'אלמגור' ואביו של אסף הי"ד שנרצח בפיגוע באוטובוס 37 בחיפה במרץ 2003 מוסיף ואומר, "כל עוד הרש"פ מממנת תשלומים למחבלים רוצחים מורשעים ובני משפחתם, תשלומים המשמשים כהסתה הדוחפת צעירים נוספים לדרך הטרור, הרש"פ אינה פרטנר לשיחות ובוודאי לא לשלום. קריאתנו לנשיא האמריקאי היא ברורה ובה עולה דרישה מהרש"פ להפסיק את כל התשלומים למחבלים. לפני פתיחת משא ומתן , אם וכאשר, יש לשמוע את זעקתנו הבאה מדם ליבנו ומעומק קברי יקירנו".

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח לפני שנתיים במעיין ליד הישוב דולב אמרה כי "לא יכול להיות שהרשות הפלסטינית ממשיכה לממן את המחבלים שרצחו את יקירנו. ביקורו של הנשיא טראמפ הוא הזדמנות פז לחולל שינוי אמיתי ביחס הממשל למחבלים. האמריקאים מודעים לסכנה הקיומית כאשר מחבלים זוכים לפרסי עידוד. על הנשיא טראמפ להפסיק את חגיגת הצביעות בראשות הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, המחבל, אבו מאזן".