שמונת הקפטנים עם צלחת האליפות היום
שמונת הקפטנים עם צלחת האליפות היוםצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

"האמת, הייתה לנו עונה בלתי רגילה. עונת 2016/2017 מגיעה לשלבי השיא שלה ולשמחתי הרבה אין לאף אחד מושג מי תהיה אלופת המדינה. תחרותיות היא הדבר החשוב ביותר שכל ליגה מקצוענית צריכה לשאוף אליו ואני גאה בכך שהליגה הישראלית נחשבת כיום לאחת הליגות התחרותיות ביותר באירופה, אם לא התחרותית ביותר", כך פתח יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת משחקי רבע גמר הפלייאוף.

במסיבת העיתונאים המסורתית שהתקיימה במלון הילטון שבתל אביב היום (שלישי) לקחו חלק כל שמונה הקבוצות שהעפילו אמש אל שלב רבע גמר הפלייאוף, בתום המחזור האחרון של העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל.

"אני נמצא במנהלת ארבע שנים ובתקופה הזאת היו בליגה ארבע אלופות שונות ואני מתאר לעצמי שיש סיכוי שהשנה תהיה אלופה חמישית", המשיך פרנקל את דבריו כשהוסיף כי "כל שמונה קבוצות הפלייאוף רואות את עצמן מועמדות לקחת אליפות וכל אחת מהן בהחלט מסוגלת לכך. רבים מבקרים את החוקים שקבעה המנהלת בליגה, אבל החוקים האלה ללא ספק מוכיחים את עצמם והליגה שלנו צמודה, מרתקת ומותחת עד השנייה האחרונה".

כזכור, אל שלב רבע גמר הפלייאוף שיצא לדרך בתחילת השבוע הבא העפילו אמש הפועל חולון, הפועל אילת, הפועל ירושלים, מכבי תל אביב, בני הרצליה, עירוני נהריה, מכבי ראשון לציון ומכבי חיפה.

חולון שסיימה ראשונה זכתה באפשרות לבחור היכן יתקיים אירוע הפיינל-פור - בהיכל הפיס ארנה שבבירה או בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב. רגע לפני מסיבת העיתונאים הודיעה כי בחרה בהיכל הקרוב שבתל אביב, כשאירוע הפיינל פור באולם התל אביבי יתקיים ב-12 וב-15 ביוני.

מי שבאופן טבעי זכה להתעניינות רבה הוא מאמנה הטרי של מכבי תל אביב, אריק שיבק, שהוצג במדי הקבוצה שעה ספורה לפני מסיבת העיתונאים המסורתית.

הקפטן גיא פניני סיפר כי "המסרון הראשון שלי לאריק היום היה שאנחנו יכולים לעשות משהו גדול העונה וגם נעשה את זה. זה נכון שאנחנו בתקופה לא טובה, אי אפשר להסתיר את זה. הסיבוב השלישי שלנו היה נוראי, אבל הגענו לפלייאוף וכולם מתחילים בערך מאותה נקודה. יש לנו את יתרון הביתיות ואנחנו יכולים לעשות משהו יפה, למרות שכולם מפקפקים וחושבים שאנחנו לא מאמינים בעצמנו. יש לנו אתגר להוכיח – קודם כל לעצמנו וגם למסביב שמכבי ת"א עדיין פה ועדיין יכולה לקחת את זה".

סדרות רבע גמר הפלייאוף:

הפועל חולון - מכבי חיפה; הפועל אילת - מכבי ראשון לציון; הפועל ירושלים - עירוני נהריה; מכבי תל אביב - בני הרצליה.