הפגיעה בבית העלמין "מאונט כרמל"
הפגיעה בבית העלמין "מאונט כרמל"רויטרס

בית עלמין יהודי חולל בעיר פילדלפיה. חמש מצבות הופלו ארצה בבית העלמין הוותיק "עדת ישורון" בשכונת פרנקפורד, בחלק הצפון-מזרחי של העיר.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי לא נרשמו כתובות גרפיטי כלשהן. זו הפעם השנייה שבה חולל בית קברות יהודי בפילדלפיה, מתחילת השנה האזרחית.

אין למשטרה חשודים במעשה בשלב זה. בבית העלמין – שהקבורות הראשונות בו נערכו לפני יותר מ-160 שנה – לא מותקנות מצלמות אבטחה. שומר בית הקברות, שמתגורר בתחומו, הוא שגילה את הפגיעה במצבות.

במשטרה אמרו לרשת CBS שברור שהמצבות הופלו בכוונה ולא נפלו בגלל פגעי מזג האוויר או בשל גילן.

בפברואר השנה הופלו 175 מצבות בבית העלמין "מאונט כרמל" בפילדלפיה. באוגוסט, 2015, הופלו לפחות 124 מצבות באותו בית עלמין שנפגע אתמול – "עדת ישורון". סוכנות הידיעות JTA מסרה כי בבית העלמין מתקיימות הלוויות בודדות מדי שנה.

שבוע לפני הפגיעה ב"מאונט כרמל", הופלו וניזוקו יותר מ-150 מצבות בבית העלמין היהודי "חסד של אמת", בעיר סנט לואיס, במדינת מיזורי.

בעקבות השחתת המצבות בסנט לואיס, הגיע סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לבית העלמין וסייע לשקם ולנקות אותו. סגן הנשיא אמר אז כי "הנשיא (טראמפ) כינה את הריסת הקברים 'אירוע מזעזע וכואב', וזה אכן כך. זו תזכורת עצובה למה שעוד יש לעשות. אנו מגנים מעשה זה ואת מבצעיו באופן החזק ביותר. אנשי מיזורי הקיפו את אנשי הקהילה היהודית באהבה ובתמיכה".