טקס הפקת בול ברית חיילי האצ"ל
טקס הפקת בול ברית חיילי האצ"לצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו אחר הצהריים (רביעי) באירוע השקת בול ברית האצ"ל במשרד ראש הממשלה בירושלים.

באירוע השתתפו אנשי האצ"ל, מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי, ח"כ ענת ברקו, יו"ר ברית חיילי האצ"ל יאיר אסיסקוביץ, מ"מ יו"ר קק"ל ארנן פלמן, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל חזי צאיג ומנהל השירות הבולאי אלחנן שפירא.

נתניהו אמר באירוע, "קלעתם בול, כי הבול הזה משקף במדויק את הרוח של חיילי האצ"ל, את הרוח שלכם - של לוחמים ולוחמות - נחישות, גבורה והרבה הדר.

"בבול רואים פנים של לוחמים צמאי דם. זה צעירים וצעירות, אוהבי מולדת, שפעלו בהקרבה עילאית ובסיכון עצמי למען עצמאות ישראל", הדגיש.

לדברי נתניהו, האצ"ל תרם תרומה מרכזית לחישול כוח המגן העברי. ''היו לפניו ארגוני הגנה ושמירה, היו גם לצדו תנועות חשובות אחרות וכבודן מונח במקומן, אבל הייחוד של האצ"ל היה משנה סדורה, ציונית וצבאית שינקה מחזונו של הרצל על צבא יהודי, מהנהגתו של מנחם בגין ומתורתו של ז'בוטינסקי.

''אנחנו מרבים להזכיר את עיקרון קיר הברזל, אנחנו פועלים לפיו לביצור כוחם של צה"ל וזרועות הביטחון, אבל צריך לומר שלוחמי המחתרת - ורבים נמצאים כאן איתנו - אתם בעצם יצקתם את היסודות של קיר הברזל, ואנחנו ממשיכים במשימה הזאת''.

ראש הממשלה הוסיף כי ''המדיניות שלי ושל הממשלה היא טיפוח העוצמה הצבאית, בשילוב תקיפות מדינית. אתם יודעים שאני מופיע הרבה בין מנהיגי העולם, אל מול מנהיגי העולם - אני אף פעם לא מרכין ראש. לבי לא גובה, אבל אני גם לא חושב שצריך להרכין ראש, כי מפעמת בי, כמו בכם, רוח בית"ר - רוח בית"ר ורוחו של האצ"ל.

יו"ר ברית חיילי האצ"ל יאיר אסיסקוביץ אמר באירוע "אני רוצה לבשר לך ידידי ראש הממשלה, באחרונה לא רק שיש מפנה באופן תיאורטי, עומדים בתור בני נוער, מתנ"סים, קהילות שלמות, השתלמויות חיליות של קורסים בצה"ל, לשמוע את מורשת האצ"ל.

''ואני תמיד אומר את המשפט לנוער ולכולם - ההתנדבות לפרט ולמדינה. הם מסרסים מהיסוד את המשפט הנבזי 'מה יצא לי מזה'. ואז בחיוך אני אומר להם: 'אם יהודי זקן כמוני שעובר את גיל 85 ונראה טוב, זה רק ואך ורק הודות להנאה מההתנדבות והנתינה לעם ולמדינה'", הוסיף.