ניסיון לינץ'
ניסיון לינץ'FLASH90

כוחות צה"ל ושב"כ עצרו במהלך הלילה (שישי) את נהג האמבולנס של הסהר האדום שחסם אתמול את רכבו של תושב איתמר במהלך ניסיון הלינץ' בחווארה שבשומרון.

יחד עמו נעצר אדם נוסף שהשתתף בהתפרעות במהלכה חוסל אחד המתפרעים ונפצע צלם של סוכנות הידיעות "אי-פי".

בנוסף לכך החרימו כוחות הביטחון את האמבולנס וכן רכב ששימש להסעת משתתפים לאירוע. העצורים הועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון.

מצלמת אבטחה תיעדה את ניסיון הלינץ' שאירע היום (חמישי) בכפר חווארה בשומרון, כשהמון ערבי תקף באבנים רכב של יהודי תושב איתמר, שנאלץ לצאת מרכבו ולחסל את אחד המחבלים.

בסרטון רואים את ההפגנה שהתקיימה בכפר כהזדהות עם שביתת מחבלים הכלואים. בשלב מסוים הוקף רכבו של היהודי ואמבולנס חסם את דרכו. הפורעים החלו להשליך אבנים וסלעים לעבר הרכב ולבעוט בו. הירי שביצע היהודי לא תועד בסרטון.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס להתפרעויות והעניק גיבוי מלא ליהודי שהותקף ונאלץ לפתוח בירי.

״אזרח ישראלי הותקף היום באכזריות על ידי קבוצת מחבלים פלסטינים שיידו לעבר רכבו אבנים וניסו לרצוח אותו, כך מסתמן מבירוריי. על מנת למנוע לינץ׳ הוא פתח באש על תוקפיו והרג אחד מהם", אמר בנט.

"מודה לה' על הנס הגדול"

''שיהיה ברור: אבנים הורגות", הדגיש בנט, ''דמה של אדל ביטון ז״ל הוא דוגמה כואבת לכך''. לדבריו אם האזרח הישראלי, עובד סוציאלי ואב לילדים, לא היה פועל כפי שפעל, ''מדינת ישראל הייתה צריכה להישיר היום מבט לעיניהם של ילדיו שהיו הופכים ליתומים.

''כל אחד מאיתנו, כהורה לילדים, כאזרח, היה פועל כך. ממשלת ישראל מחויבת להעניק ביטחון לתושבי ישראל, בכל מקום, כולל השומרון ויהודה''.

השר בנט קרא ''לעמוד לצד הקורבן ולא לצד ברברים המיידים אבנים וסלעים כדי לרצוח נהגים בנסיעתם. על גורמי הביטחון לדאוג שמצב כזה לא יישנה״, הוסיף.