יופיע ולא יופיע. יהורם גאון
יופיע ולא יופיע. יהורם גאוןצילום: גרשון אלינסון. פלאש 90

פרס מוסקוביץ' לציונות יוענק מחר בבריכת הסולטן בירושלים זו השנה העשירית. לקראת האירוע שוחחנו עם מנהלת הפרס, רותי ליברמן.

"השנה אנחנו חוגגים עשור לפרס וחמישים לירושלים המיוחדת, ומעניקים אות הוקרה למשה ארנס, שהוא אמנם חבר ועדת הפרס אבל מגיע לו וחשבנו שזו הזדמנות לחגוג איתו", אומרת ליברמן.

כשנשאלה על איזה פרק מחייו הציבוריים העשירים של הפרופ' ארנס יוענק הפרס, מציינת ליברמן כי בחדר העריכה היו לבטים לא מבוטלים סביב השאלה מה ייכנס לסרטון המתעד את פעילות של ארנס וניתן היה להפיק סרט של שעה ולמעלה מכך, אך היא מקווה שבסופו של יום ניתן יהיה להכניס בשלוש דקותיו של סרטון אחד את תמצית פעילותו החל מההתנגדות להסכם עם מצרים ועקירת הישובים בסיני דרך פעילותו הביטחונית והמדינית לאורך עשרות שנים.

מי שיופיע כבר בפתח האירוע הוא חתן פרס ישראל הזמר יהורם גאון, וליברמן מגלה כי גאון הוזמן להופיע בארוחה המשותפת לנתניהו וטראמפ, אך נאלץ להודיע כי לא יוכל להשתתף באירוע הנוצץ המתוכנן לנשיא האמריקאי בשל מחויבותו הקודמת להופיע בפרס מוסקוביץ. ליברמן מעירה כי חברי המשלחת של טראמפ הוזמנו להשתתף גם הם באירוע ויתכן שיהיו כמה מהם שיגיעו לבריכת הסולטן בזמן שהנשיא וראש הממשלה ישהו באותה ארוחת ערב.

באירוע יופיעו עוד חנן בן ארי "עם מוסיקה קצבית ועכשווית", כך גם עליי בוטנר עם ילדי החוץ בהופעה שלמה בליווי "פירוטכניקה, שאנחנו מקווים שתהיה במידה הנכונה", אומרת ליברמן. באירוע יישאו דברים השרים בנט ורגב ומבחינתה של ליברמן מדובר באירוע חשוב ביותר דווקא משום שמדובר בשבוע בו חל יום ירושלים לאור הספיקות שיש מי שמטילים על הקשר בין העם היהודי לירושלים, "דווקא השבוע מאוד חשוב לנו לזכור שאנחנו אחראים על העתיד שלנו, ולא תלויים באף אחד, ולכן חשובה לנו האמירה שבחגיגה".

בדבריה מציינת ליברמן כי טרם נמכרו כל הכרטיסים ועוד ניתן להשיג מספר כרטיסים, ולמודאגים באשר לדרכים להגיע ביום בו צפויות הדרכים בירושלים להיות חסומות, בעיקר כאשר מדובר במקום קרוב כל כך למלון המלך דוד בו משתכן הנשיא האמריקאי, היא מציינת כי שאטלים יובילו את הבאים לבריכת הסולטן מחניון האומה שליד בנייני האומה ומאצטדיון טדי.