בנט ושקד
בנט ושקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ישיבת הקבינט אתמול (ראשון) הסתיימה בהחלטה על שורת הטבות והקלות לפלסטינים כשהמרכזית שבהן היא הלבנה מסיבית של בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C ואישור לבנייה נוספת.

לערוץ 7 נודע כי בעימות שהתפתח בישיבה בין השר נפתלי בנט לבין ראש הממשלה נתניהו טען יו"ר הבית היהודי כי ראש הממשלה מציג "מתנות חינם" לפלסטינים.

בנט הביע תמיכה בחלק הכלכלי של חבילת ההטבות הכולל הרחבת שעות הפתיחה של מעבר אלנבי והקלות נוספות במעברים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

מנגד התנגד בנט בתקיפות להקלות הנוגעות לבנייה פלסטינית בשטחי C הכוללות הלבנת בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C ואישור לבנייה פלסטינית בשטחי C בעשרות אלפי דונמים.

בישיבה הסביר יו"ר הבית היהודי כי מדובר במהלך לא סימטרי שבו הפלסטינים רק מקבלים ואינם נותנים דבר כפי שישראל אינה בונה בשטחי A ו-B אין סיבה שהפלסטינים יבנו בשטחי C.

כדוגמא לאבסורד שבהחלטה הביא בנט את הכוונה לאשר לפלסטינים בניית אזור תעשייה משלהם בשטח C באזור תרקומיא ותהה אם מדובר בשטח C מדוע שלא יוקם אזור תעשייה משותף בניהול ישראלי כפי שקיים בברקן.

נתניהו ותומכי המחוות בקבינט טענו מנגד כי לא מדובר במחוות לפלסטינים אלא בצעדים שנועדו לבנות אימון מול נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ ועל כן לא נכון לבחון את הצעדים הללו לפי השאלה "מה נקבל בתמורה מהפלסטינים".