דרמה אדירה ברבע גמר הפלייאוף הערב
דרמה אדירה ברבע גמר הפלייאוף הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

מעולם בתולדות פלייאוף ליגת העל הישראלית בכדורסל, לא הדיחה הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השמיני בטבלת הליגה את המדורגת הראשונה.

בעונה שעברה הייתה הפועל ת"א קרובה מאוד לעשות היסטוריה כשכמעט והצליחה להדיח את סגנית האלופה מהבירה, אך לבסוף במשחק חמישי נכנעה וההיסטוריה נאלצה לחכות עוד קצת.

אם לשפוט על פי המשחק הערב (שני), הראשון בסדרת רבע הגמר בין מוליכת הטבלה הפועל חולון לשמינית, מכבי חיפה, נראה כי ההיסטוריה לא תאלץ לחכות עוד זמן רב כשרק בתום שתי הארכות הצליחו החולונים לשמור על יתרון הבייתיות ולנצח בשיניים את הירוקים מחיפה בתוצאה 99:104, קשה מאוד.

שש פעמים נפגשו השתיים במעמד רבע גמר הפלייאוף - ארבע פעמים הניצחון בסדרה היה שייך לסגולים מחולון, שניצחו העונה את כל משחקיהם מול הירוקים מחיפה.

אך האם חולון תהיה האלופה? קשה להמר, בטח כשהנתון ההיסטורי מצביע על כך ששלוש מארבע הקבוצות האחרונות שסיימו את העונה הרגילה במקום הראשון לא הצליחו לזכות באליפות. רק מכבי תל אביב עשתה זאת בעונת 13/14 אחרי הארכה.

צריך להודות, חיפה הייתה קרובה יותר לניצחון הערב ובטח שראויה יותר, אך זו לא הצליחה לשמור על המומנטום, עד לחזרתם של המארחים מחולון.

בכלל, מאז ששבה אל משחקי הפלייאוף בעונת 12/13, בכל ארבע העונות האחרונות של חיפה, נגררה זו אל סדרה בת חמישה משחקים.

חולון, ששברה את שיא הניצחונות של המועדון בעונה הרגילה עם 22 כאלה, והצליחה במחזור האחרון להעפיל למקום הראשון בטבלת הליגה, סיימה רק פעם אחת את הליגה הסדירה במקום הראשון - בעונת 2007/8, אז נגמר עם תואר האליפות ההיסטורי. האם תהיה זו הפעם השניה?

המשחק הערב שהסתיים בשתי הארכות לא הפתיע את אוהדי חולון, שכבר התרגלו לראות העונה הפסדים צמודים, כששני הפסדי הבית, שהיו גם היחידים שלה בסיבוב השלישי, היו בתום דרמה גדולה - מול הפועל ת"א ומול הפועל ירושלים.

לבסוף מצליחה חולון לשמור על יתרון הבייתיות ולעלות למאזן 0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול חיפה, בזכות ערב קליעה נדיר של טו הולוואי שסיים את המשחק עם 34 נקודות, חלקם הגדול בשלבים המכריעים של המשחק.