בלאט. ישוב למכבי?
בלאט. ישוב למכבי?צילום: רויטרס

אוהדי מכבי ת"א ממשיכים בכל כוחם לנסות ולשנות את קבוצתם שלהם. בחודש האחרון הקימו אוהדים תל אביבים מאוכזבים ומתוסכלים, קבוצה חדשה בפייסבוק הנושאת את השם "מטה המאבק להצלת מכבי תל אביב מעצמה".

מטרת הקבוצה שהגיעה בתוך זמן קצר מאוד למעל 2,500 חברים, ובעלת השפעה לא מועטה על הנהלת הצהובים, כשמה כן היא - להציל את הקבוצה מההתנהלות שלה בשנים האחרונות שדרדרה את הקבוצה אל המקום הגרוע ביותר בתולדותיהם בתום העונה הסדירה - המקום הרביעי בטבלת ליגת העל בכדורסל.

אחרי שקיבלו פניות רבות מחברי הנהלת הצהובים ונערכו איתם ישיבות בניסיון להשתיק את המחאה ולמצוא פשרות, המשיכו גם היום (שני) חברי המטה למחות כנגד התנהלות הקבוצה, במהלך משחק רבע גמר הפלייאוף הראשון בסדרה מול בני הרצליה.

גם הניצחון בבכורה של מאמנם החמישי העונה, אריק שיבק, לא השתיקה את האוהדים, שהחליטו על עשיית צעד מצידם בכדי להציל את הקבוצה מעצמה.

במכתב אותו ייעדו לדייויד בלאט ולהנהלת המועדון הצהוב שלהם, ביקשו האוהדים התל אביבים מהמאמן האמריקאי-ישראלי שאימן בעבר בהצלחה יתירה את הקבוצה, לשוב לעמדת המאמן בעונה הבאה.

"אנו, אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל פונים אליך בבקשה שתחזור לתפקיד מאמן הקבוצה", כתבו אלה לבלאט שאימן העונה את דרושפאקה הטורקית ומסיים את חוזהו בקבוצה שככל הנראה תיפרד ממנו.

פנייתם של האוהדים מגיעה על רקע ידיעות בתקשורת כי הנהלת המועדון בוחנת את אופציית חזרתו של בלאט לתל אביב בתחילת העונה הבאה. "קראנו כמו כולם את הידיעות בתקשורת, איננו יודעים מה מדויק ומה שגוי, אנחנו יודעים שישנם מכשולים בדרך אבל אנחנו גם בטוחים שבניגוד לעבר, הנהלת הקבוצה הבינה שחזרתך לקבוצה עשויה לעשות את ההבדל בין התרוממות מחורבות העונות הקודמות לבין שקיעה עמוקה יותר", כתבו האוהדים לבלאט.

"אנחנו זוכרים היטב מדוע עזבת, זוכרים היטב איך אמרת באופן גלוי ובלתי מתחכם שאתה רוצה להישאר אבל רק אם יבטחו בך באמת, אם יתנו לך לעבוד ולבנות לאורך זמן ורק אם לא יהפכו אותך ל"ברווז צולע".

אנחנו יודעים שאותם אנשים שהתקשו אפילו לפרגן לך על הזכיה ביורוליג נמצאים עדיין במערכת אבל אנחנו גם שומעים מהם כיום קולות אחרים והבטחה חד משמעית שלמאמן הבא "יתנו סוף סוף לעבוד".

האוהדים סיפרו במכתבם לבלאט כי בניגוד לשנים האחרונות, הפעם הם לוקחים חלק מרכזי בניסיון להציל את הקבוצה וכי יתמכו בו לכל אורך הדרך אם יואיל בטובו לשוב. "לפני מספר שבועות הקמנו את "המטה להצלת מכבי תל אביב מעצמה", קבוצת פייסבוק שהצטרפו אליה כבר 2500 אוהדים ושזוכה לאהדה רבה מעשרות אלפי אוהדים נוספים. אנחנו דרשנו מהקבוצה מבנה ארגוני שקוף, כזה שיחזק את מעמד המאמן ושיהפוך אותו ואת המנהל המקצועי לסמכות המקצועית העליונה. המטה להצלת מכבי תל אביב מעצמה כאן כדי להישאר – אנחנו נוודא גם בעתיד שמה שמסתמן כשינוי גישה בקרב ההנהלה לא יתהפך בהמשך הדרך – גם אם יהיו משברים - ויהיו משברים כי משברים הם חלק אינטגרלי מחייה של קבוצת כדורסל".

"דיוויד, אנחנו יודעים שמעבר לחיבור הטבעי שלך לצבע הצהוב יש לא מעט שיקולים נוספים. הרי אין מועדון שלא ירצה להתברך בכישורים שלך, אבל לפני שאתה מאמן כדורסל אתה קודם כל ישראלי, ישראלי שידע ברגעי האושר בברסי להזכיר ש"אנחנו עם חי", ישראלי שתמיד ידע שלאמן את מכבי זה לייצג את ישראל. דיוויד, יש בידך את האפשרות לשמח כל כך הרבה ישראלים, כל כך הרבה אוהדים שסבלו לא מעט מאז שעזבת. זה בידיים שלך. בבקשה תחזור".