יקיר "הארץ" החדש. נתניהו
יקיר "הארץ" החדש. נתניהוצילום: עמוס בן גרשום

העיתון "הארץ" מקדיש הבוקר (שלישי) את מאמר המערכת שלו לתמיכה בשורת ההקלות לפלסטינים עליהם החליט הקבינט המדיני-בטחוני.

במאמר מפורטות המחוות, אשר כוללות הקלות במעבר פועלים בין הגדה לישראל; הרחבה של מעבר שער אפרים שליד טול כרם; הרחבת הפעילות בגשר אלנבי, שמשמש פלסטינים בדרכם מהגדה לירדן ובחזרה, לכל שעות היממה ולכל ימות השבוע; אישור להרחבת אזור התעשייה בתרקומיה, לתוך שטח C; ומתן היתרי בנייה לאלפי יחידות דיור בצמוד לערים פלסטיניות קיימות בשטח C. כמו כן, החליט הקבינט לבחון תוכנית לחיבור העיר ג'נין לרכבת העמק.

באופן בלתי אופייני למערכת הארץ, אך מובן על רקע המחוות, זוכה ראש הממשלה נתניהו לתשבחות, "שורת מחוות אלה מגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה לא נהנו הפלסטינים מהקלות כלשהן מצד ישראל, והן מגיעות כמה שבועות אחרי ההחלטה על ריסון הבנייה בהתנחלויות. אלו צעדים בכיוון הנכון, ויש לברך על כך את ראש הממשלה".

מי ש'זוכים' לביקורת מאנשי "הארץ" הם שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, שמכונים בכינוי הבלתי מחמיא כאנשי "הימין הקיצוני" ו"הפלג הסיפוחיסטי בימין".

"הולך ומתחוור שהמחלוקת בימין אינה ביטחונית (ולראיה, שרי הבית היהודי הצביעו בעד ההקלות במעברים); היא אינה תלויה בשאלה אם יש או אין פרטנר פלסטיני; והיא צפה ביתר שאת אל מול נשיא אמריקאי, שעד לא מזמן נראה היה כהתגשמות החלומות של הימין הקיצוני. הפלג הסיפוחיסטי בימין פשוט אינו מוכן לוותר על אף שעל", נכתב במאמר.

"נחישותו של טראמפ מחד ואופיו ההפכפך מאידך, דחקו בנתניהו לפעול בניגוד לטבעו, שחותר תמיד לעשות ככל שניתן כדי לא לעשות דבר. יתר על כן, הפחד מתגובותיו הבלתי צפויות של טראמפ עוזר לו לגייס כוחות כדי לבלום את שרי הימין הקיצוני, הדוחקים בו לספח כאילו אין פלסטינים. אלו חדשות טובות, ויש לקוות שימשיך כך", חותמים כותבי מאמר המערכת.