טראמפ: אי אפשר לקדם שלום ולממן טרור

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו הבוקר (שלישי) במשך כשעה בעיר בית לחם, ובסיום הפגישה מסרו הצהרות לתקשורת.

בדבריו הדגיש אבו מאזן את מחויבותה של הרשות הפלסטינית בראשותו להשגת שלום, "אני מתחייב לשתף פעולה כדי להגיע לשלום היסטורי".

אבו מאזן טען בדבריו כי ישראל פוגעת בסיכוי לשלום, "ישראל איננה מכירה במדינה הפלסטינית כפי שאנחנו מכירים במדינת ישראל. הבעיה איננה בינינו ובין היהדות אלא בינינו ובין הכיבוש".

"כבוד הנשיא, אני מקווה שבדפי ההיסטוריה יכתב שהנשיא דונלד טראמפ השכין שלום בין ישראל לפלסטינים. אני מתחייב להיות שותף למשימה חשובה ואצילית זאת", הוסיף אבו מאזן.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פתח את דבריו בהשתתפות בצערו של העם בבריטניה בעקבות הפיגוע במנצ'סטר, "לא נוכל לעמוד מנגד כאשר נטבחים חפים מפשע והיום נטבחו ילדים חפים מפשע".

טראמפ התייחס למחבלים שביצעו את הפיגוע, "המחבלים הם לא מפלצות, הם לוזרים. החברה שלנו לא יכולה לגלות סובלנות להמשך שפיכות הדמים הזו".

"יש להגן על החיים. כלל המדינות בנות התרבות חייבות להתאחד כדי להגן על חיי אדם", הוסיף טראמפ.

טראמפ ציין את רצונם של אבו מאזן ונתניהו בשלום ואמר, "אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לסייע להם להגשים את המטרה".

בהמשך הדברים סיפר טראמפ על ביקורו בערב הסעודית ועל פגישתו עם מלך סעודיה, בה ביקש מכל המנהיגים באזור "להצטרף לקבוצה שתמגר את הטרור אחת ולתמיד".

"השלום לעולם לא ישרור בסביבה בה האלימות שולטת", הבהיר טראמפ והוסיף כי "אי אפשר לקדם שלום ולממן טרור".

"אני מלא תקווה כי ארה"ב תוכל לסייע לישראל ולפלסטינים לחשל את השלום. אני מאמין שישראל והפלסטינים יכולים לעשות שלום וארצות הברית תסייע בכך", חתם טראמפ את דבריו.