נאום טראמפ במוזיאון ישראל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע בצהריים (שלישי) למוזיאון ישראל שם הוא נושא את הנאום המרכזי של ביקורו במדינת ישראל.

לפני נאומו של טראמפ נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו , במהלכו התייחס לביקורו של טראמפ הבוקר בבית לחם ולפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נתניהו התייחס למימון משפחות המחבלים על ידי הרשות הפלסטינית וקרא לטראמפ לפעול להפסקת המימון, "החוק הזה שלהם חייב להשתנות".

"אני מקווה שהנשיא עבאס מבין שצריך להפסיק להלל את הרוצחים וצריך להפסיק להלל את הטרור", הוסיף נתניהו.

בפתח נאומו של הנשיא טראמפ הוא ציין כי בא לישראל על מנת לאשר מחדש את הברית שבין ארצות הברית למדינת ישראל.

בהמשך התייחס טראמפ לפיגוע שהתרחש הלילה בבריטניה, "אנו חייבים להביס את הטרור ואת הקיצוניים מתוכנו ולהגן על אזרחי העולם".

"ירושלים היא עיר קדושה, ההוד והיופי שלה אינם דומים לשום מקום אחר. הקשרים של העם היהודי לירושלים הולכים אלפי שנים אחורה עד לדוד המלך", אמר טראמפ.

"לאורך כל הדורות העם היהודי סבל רדיפות, אבל בכל זאת הוא עלה ושגשג, אני עומד נפעם מול העם היהודי ומול מדינת ישראל", אמר טראמפ.

טראמפ התייחס למאמציו להביא שלום, "הקונפליקט לא יכול להימשך לעד, השאלה היא מתי הצדדים יחליטו שמספיק, שהיו להם מספיק הרוגים, מספיק שפיכות דמים השינוי חייב להגיע מבפנים, הוא חייב להגיע מתוכנו".

"יחדיו נוכל להביס את הטרור ולהביא ביטחון לכל ילדי האל", הוסיף טראמפ, ותיאר את הטרור ואת ירי הרקטות מצד ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה. איראן קוראת להשמדת ישראל, לא בעידן של דונלד ג'יי טראמפ".

"אני מחויב באופן אישי לעזור לישראלים ולפלסטינים להשיג הסכם שלום", הוסיף טראמפ, "עשיית השלום לא תהיה קלה וכולם יודעים זאת, אבל עם נחישות הישראלים והפלסטינים יכולים לעשות 'דיל'"