עלו לישראל
עלו לישראלצילום: הקרן לידידות

167 עולים נחתו הבוקר (שלישי) בטיסה מיוחדת מאוקראינה. בין העולים, 45 משפחות שצפויות להתיישב בערים שונות ברחבי הארץ, מנהריה ועד באר שבע.

מתוכם, 30 עולים הינם מתחת לגיל 10 כשהעולה הצעירה ביותר היא בת 9 חודשים. העולה המבוגרת ביותר בטיסה היא בת 88. הטיסה הנוכחית אורגנה על ידי הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין.

העיר חיפה צפויה לקלוט את מירב העולים כאשר לא פחות מ-34 עולים צפויים להתיישב בעיר. ירושלים החוגגת 50 שנים לאיחודה תקלוט ערב חגהּ שמונה תושבים - עולים חדשים.

"אבי ניצול שואה ותמיד חלם שמשפחתנו תתאחד ותעלה לישראל כולה. אני נרגשת להגשים את חלומו ובחרתי להתיישב בעיר הרוחנית ביותר בישראל, הלא היא ירושלים" שיתפה נטליה י', אחת מהעולות של הבוקר שהגיעה לישראל יחד עם בן זוגה ושני ילדיה. "בתי היא מתעמלת אומנותית באוקראינה ואני והיא מקוות מאוד שהיא תוכל להשתתף ולהצטרף לנבחרת האתלטיקה בישראל".

יורי פ', העולה לארץ מהעיר סלאוויטה הנמצאת במערב אוקראינה, מספר כי בנו ויקטור בן 19 הוא "פטריוט של מדינת ישראל, חלומו הוא להצטרף לצבא הישראלי".

עוד הוסיף יורי כי לולא בנו, לא הייתה המשפחה מגיעה לארץ. "הוא כל הזמן שיכנע ושידל אותנו לעזוב את אוקראינה לטובת החיים בישראל".

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר "אנו מקבלים בברכה את העולים החדשים שהגיעו ארצה הבוקר. הקרן לידידות מעניקה לעולים מעטפת סיוע חברתי וכלכלי מתקופת ההכנה לעלייה ועד חצי שנה אחרי שהגיעו ארצה. העלייה היא מנוע הצמיחה החשוב ביותר של הכלכלה הישראלית ושל החברה הישראלית. ההשקעה הגדולה בעולים עכשיו מחזירה את עצמה עשרות מונים. אני שמח על שניתנה לנו הזכות להיות חלק במפעל הציוני החשוב הזה".