מרגיז את האיראנים. צוקרברג
מרגיז את האיראנים. צוקרברגפלאש 90

יו"ר פייסבוק, מרק צוקרברג, פתח במסע ביקורים בכל 50 מדינות ארה"ב, אך לדבריו, אין זה סימן שהוא שוקל לרוץ למשרה ציבורית.

ההכחשה כלולה בפוסט שפרסם צוקרברג ממדינת רוד איילנד, המדינה האחרונה בה הופיע במסגרת שורת הביקורים.

"האתגר האישי שלי השנה הוא לבקר בכל מדינה שטרם ביליתי את זמני, בכדי ללמוד על תקוותיהם של האנשים והאתגרים שלהם, ואיך הם חושבים על מקומות העבודה שלהם והקהילות שלהם", הסביר. "כמה מכם שאלו אם האתגר הזה פירושו שאני רץ למשרה ציבורי. אני לא".

איש העסקים היהודי אמר שהלקח העיקרי שלו מהביקורים שערך עד כה הוא ש"מערכות היחסים שלנו מעצבות אותנו יותר מכפי שאנו חושבים – איך אנו שוקלים הזדמנויות, איך אנו מעבדים מידע, ואיך אנו יוצרים הרגלים. יש הרבה דיבור על חוסר שוויון, אבל מימד אחד של אי-שוויון שלא מסתכלים עליו מספיק הוא הרכב הרשתות החברתיות שלנו".

הרעיון לפיו "מערכות היחסים שלך מעצבות את הדרך שלך יותר מכפי שאנו יודעים" הוא אזור שבו פייסבוק יכולה "ליצור שינוי", אמר.

"עד היום, פייסבוק התמקדה בלסייע לך להתחבר לאנשים שאתה כבר מכיר. בנינו מערכות בינה מלאכותית בכדי להמליץ על "'אנשים שאתה עשוי להכיר'. אבל ייתכן שלא פחות חשוב לחבר אותך לאנשים שכדאי שתכיר – מנטורים ואנשים מחוץ למעגל שלך שאכפת להם ממך ושיכולים ליצור מקור חדש של תמיכה והשראה".

צוקרברג ואשתו, פריסילה צ'ן, ביקרו שלשום (שני) במפתיע בחטיבת הביניים דל ססטו בפרובידנס, רוד איילנד, בכדי להתרשם מקרוב מהאופן בו בית הספר משתמש בטכנולוגיה ובלימוד ממוקד בכדי לעצב את חינוכו של כל תלמיד באופן ייחודי. אחר כך נפגשו עם מושלת המדינה, ג'ינה ריימונדו. קרן החינוך שייסדו צוקרברג וצ'ן תרמה בעבר 1.55 מיליון דולר לטובת מיזם של רוד איילנד ללימוד מותאם אישית.