​הרב ישראל אריאל
​הרב ישראל אריאלצילום: עצמי

ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל שזכה במלחמת ששת הימים להשתתף כלוחם בחטיבת הצנחנים בשחרור הר הבית, משחזר בערוץ 7 את הרגעים המרגשים.

"זה היה רגע גדול, רגל של שיא שקשה לבטא ובחסדי ה' זכיתי שהציבו אותי לשמור על כיפת הסלע במקום קודש הקודשים. אני לא כהן ולא לוי וקודם לכן סחבתי פצועים והרוגים למכונית לבית הקברות ועם כל הטומאה הזאת והעובדה שאני לא כהן אני צריך לעמוד במקום קודש הקודשים''.

בסיטואציה המורכבת ההיא חשב הרב אריאל על הכהן הגדול ''שנכנס פעם בשנה בבגדי לבן. זכיתי להיות שליח ציבור של עם ישראל אחרי דורות, להחזיר את המקום אחרי כל הגלויות והדורות שהתפללו על זה. ייתכן שבאותה שעה נדלק בי הניצוץ שצריך לעשות משהו כדי שיבנה שם המקדש ויותר מאוחר נולד מזה מכון המקדש".

הרב אריאל נזכר בניסים הגדולים שהיו באותו יום, "במלחמת ששת הימים כולם חששו משואה ופתאום תוך יומיים-שלושה אנחנו בתוך הר הבית. ראיתי איך מתממש הפסוק 'ורדפו מכם חמישה מאה ומאה מכם רבבה ירדופו'.

''כשעמדתי שם בהר הבית ראיתי מאות ואלפי שבויים של הלגיון הירדני, לגיון חזק מאין כמוהו ושלושה חיילים שלנו שומרים עליהם והם עומדים עם ידיים מאחורי הראש וכולם רועדים. זה היה מראה מופלא של ורדפו מכם חמשה מאה".

לדבריו מאז אותם ימים מופלאים נפלנו חזק, "איך ירדנו מאיגרא רמה לבירה עמיקתא, היום יש גדולי תורה שאומרים שצריך להחזיר את ההר בחזרה זה פשוט חילול ה' , לוותר ככה על מאתיים מצוות. אפילו שוטה שבשוטים לא מוותר על מה שנותנים לו. הרבנות הראשית עושה ישיבה מיוחדת לציון יובל שנים לשחרור ירושלים ובמקום לומר בפה מלא ששבים להר הבית הם ממשיכים להתלות במשיח, כל התלות במשיח היא הונאה עצמית את מי הם מרמים, הרי הירושלמי אומר במפורש שבנין המקדש קודם למלכות בית דוד. במקום לקיים את ועשיתם מקדש שזו מצווה יסודית בתורה הם נתלים פתאום במשיח שיבוא".

הרב אריאל מתפלא גם על חבריו מחטיבת הצנחנים, "אחרי שחרור הר הבית לוחמי חטיבת הצנחנים עלו לכיפת הסלע ועשו מסדר ניצחון אני לא הלכתי למסדר כי כשאני צריך לשמור אני שומר לצילומים אני לא הולך. והנה אתמול אחרי חמישים שנה עשו כל זקני הצנחנים מסדר לציון חמישים שנה לשחרור הר הבית ואיפה הם עשו את זה, בכותל למטה. את מסדר הניצחון עשיתם בהר הבית ואת מסדר היובל אתם עושים בכותל כשהערבים רוקדים למעלה על ההר ומתנהגים כבעלי הבית איך אנחנו לא מתביישים .

ריקוד דגלים וזיקוקים זה משחקים לילדים האם ככה אנחנו חוגגים. מי שמוותר על הר הבית לוקחים לו גם את הכותל, ראינו את זה השבוע כשהגיע נשיא ארה"ב לכותל והוא מבקר ביקור פרטי הוא לא נתן לראש הממשלה להגיע, אפילו הכותל בסימן שאלה".

ראש מכון המקדש מתנחם בכך שקם היום דור צעיר שלא מוכן להמשיך בביזיון, "צומח כאן דור שלא עושה לעצמו הונאה עצמית שמדקלמת כל הזמן אמירות על משיח או על מקדש משמיים, ראינו היום מאות צעירים שעולים בריקודים ובשמחה להר הבית, הם עלו בקדושה ובטהרה ובשירה. צומח כאן דור חדש שלא מקבל את הטיוח של מצוות בתורה. אמת מארץ תצמח הכל כנראה צריך לצמוח מלמטה.

הרמב"ם אומר שאין שום מצווה בתורה שתלויה במשיח וזו ההלכה הנצחית. והנחמה שיש לנו דור המשך ובעזרת ה' בעזרתו נבנה את המקדש ומי יודע אם כל מה שהכנו במכון המקדש לא יהיה בשימוש כבר בשבוע הבא, שנזכה עוד בחג השבועות הקרוב שכל עם ישראל יעלה ויראה ונראה כהנים בעבודתם ולווים בשירם ובזמרם".