מסיימי הקורס
מסיימי הקורסצילום: דובר צה"ל

בבסיס זרוע הים בחיפה התקיים היום (רביעי) טקס סיום קורס צוללן מחזור 111, בראשות מפקד זרוע הים האלוף אליהו (אלי) שרביט, ובהשתתפות מפקד שייטת הצוללות אלוף-משנה א', מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים אלוף-משנה יובל אילון, משפחות ומכובדים נוספים.

קורס צוללן, שאורכו כשנה וחודש, הוא אחד הקורסים הייחודיים והיוקרתיים בצה"ל ואליו מתמיינים בכל שנה כמאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הינו קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי, אשר מורכב משלושה שלבי הכשרה ובסיומו מוענקות לבוגרים הטריים דרגת סמל וסיכת צוללן.

שייטת הצוללות מהווה כוח תקיפה ימי עיקרי וגורם איסוף מודיעיני של מדינת ישראל. הצוללנים פועלים באופן חשאי ומבצעי במשימות רבות ומגוונות הרחק מחופי ישראל.

עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע, בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

מפקד זרוע הים, האלוף שרביט, אמר בטקס כי "מחזור 111 שניצב פה היום, המחזורים שקדמו לו והמחזורים שיבואו אחריו, הם אלה שלוקחים את המכונות המורכבות והמשוכללות הללו והופכים אותן ליכולת מבצעית שהיא קצה הזרוע הארוכה לא רק של זרוע הים, לא רק של צה"ל, אלא של מדינת ישראל כולה.

''להיות צוללן זה לא רק להיות מקצוען", אמר האלוף ופנה למסיימי הקורס, ''שמרו על הערכים שלכם, הדגישו את ערך הרעות, שהוא חיוני בעשייה המורכבת של צוות שתלוי איש ביכולותיו של רעהו. צאו, צללו, נצחו ושובו בשלום לנמל".